افشای بزرگ‌ترین عملیات شبکه قاچاق انسان در استرالیا

14:35 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۵۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک روزنامه‎‌نگار استرالیایی یک عملیات قاچاق انسان که به نوعی بزرگ‎‌ترین قاچاق انسان در این کشور است را افشا کرد.

خبرگزاری میزان - «نیک مک‌کنزی»، روزنامه‌نگار استرالیایی، طی گزارشی یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های قاچاق انسان را در این کشور افشا کرده است.

به گزارش «tvblackbox»، «نیک مک‎کنزی»، روزنامه‌نگار تحقیقی استرالیایی طی یک برنامه درباره یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های قاچاق انسان در این کشور خبر می‌دهد.

هنگامی که این روزنامه‌نگار در سال گذشته خبری در مورد این داستان قاچاق انسان دریافت کرد، نمی‌توانست آنچه را که به او گفته می‌شود باور کند.

12 ماه تحقیق نه تنها آن را تایید کرد، بلکه نشان داد که موضوع بسیار بدتر از آن چیزی است که او ابتدا فکر می‌کرد.

«مک‌کنزی» در یک گزارش مشترک، یکی از بزرگترین عملیات قاچاق انسان در استرالیا را افشا می‌کند؛ آنچه او کشف کرده زنان آسیب‌پذیر آسیایی هستند که به عنوان کارگران جنسی مجبور به تحمل شرایط تکان دهنده می‌شوند.

در واقع، رفتار آنها به قدری ضعیف است که حتی پلیس اذعان می‌کند اقدامات کافی برای کمک به آنها انجام نشده است؛ در همین حال، کارفرمایان جنایت از این صنعت چند میلیون دلاری، سودهای کلانی به دست می‌آورند، در حالی که امنیت مرزی سخت‌گیرانه استرالیا را به سخره می‌گیرند.

بر این اساس یک شبکه جهانی قاچاق انسان از نقایص امنیت مرزی استرالیا و سیستم مهاجرتی این کشور استفاده کرده که به آنها اجازه می‌دهد تا زنان خارجی مورد استثمار را در سراسر استرالیا جابجا می‌کند.

بر اساس این گزارش یک شهروند کنونی و ثروتمند سیدنی که پیش از این از سوی پلیس انگلیس شناسایی شده، از افرادی است که از شکاف‎های موجود در سیستم مهاجرتی استرالیا استفاده کرده است.

اقدامات او در یک مجموعه روزنامه‌نگاری بزرگ بین‌المللی به نام «قاچاق شده» (Trafficked) آشکار می‌شود که از اسناد فاش شده، ویدئوهای مخفی و مصاحبه با مقامات ارشد برای افشای ضعف‌های سیستم مهاجرت استرالیا، افرادی که سود می‎برند و افرادی که در نتیجه آسیب می بینند، استفاده می‎‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *