وضعیت هولناک کودکان و نوجوانان بومی در زندان‌های استرالیا

12:19 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۱۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان و نوجوانان بومی بزهکار در زندان‌های بزرگسالان استرالیا با مخاطرات زیادی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – مرگ یک نوجوان بومی در زندان بزرگسالان در استرالیا نگرانی در مورد وضعیت حقوق بومیان و کودکان را در این کشور تشدید کرد.

به گزارش «گاردین»، اخیرا یک نوجوان بومی استرالیایی پس از صدور حکم دادگاه به زندان بزرگسالان فوق امنیتی منتقل شد.

براساس گزارش‌ها، نوجوان مذکور 23 ساعت از شبانه روز را در سلول دو نفره ای با یک مرد بومی محبوس بود؛ وی در این دوره شاهد خودسوزی هم بندی اش در زندان بود و در این رابطه گفت: احساس می‌کنم مردن مردم در این زندان طبیعی است.

کودکان و نوجوانان بومی در زندان‌های بزرگسالان استرالیا با مشکلات عمده ای مواجه هستند؛ ملاقات با دستان بسته، قرار داشتن در کنار زندانیان بزرگسال و هزینه‌های سنگین تماس تلفنی از جمله این مشکلات هستند.

این کودکان عمدتا پیش از انتقال به زندان در فقر و بی خانمانی زندگی می‌کنند و در معرض خطر اعتیاد به الکل، سوءمصرف مواد مخدر و خشونت قرار دارند.

تاکنون دلیل تصمیم دولت استرالیا برای نگهداری از کودکان و نوجوانان بزهکار بومی در زندان‌های بزرگسالان حتی زیر فشار انتقادهای حقوق بشری اعلام نشده است.

منتقدان می‌گویند: فرستادن کودکان به زندان بزرگسالان با کنوانسیون حقوق کودک مغایرت دارد و فقط رفتار مجرمانه را ریشه‌دار می‌کند و آسیب‌های بیشتری هم به کودکان و هم به امنیت جامعه می‌زند.

براساس آمارها، دستکم 50 درصد از کودکانی که در استرالیا به حبس در زندان‌های بزرگسالان محکوم شده اند، سوء استفاده را تجربه کرده اند.

این بدان معناست که کودکان در سیستم زندان بزرگسالان در معرض خطر جدی هستند و به سادگی نمی‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *