انتخابات سوناک تغییری در وضعیت رنگین پوستان انگلیس ایجاد نمی‌کند

12:26 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۰۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اگرچه برخی پیروزی ریشی سوناک را در انگلیس یک پیروزی برای اقلیت‌ها عنوان می‌کنند اما این امر هیچ تغییری در نابرابری‌هایی که رنگین‌ پوستان با آن مواجه هستند ایجاد نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان – اخیرا و در پی کناره‌گیری «لیز تراس»، نخست وزیر سابق انگلیس، «ریشی سوناک» به عنوان رئیس حزب محافظه‌‎کار و نخست وزیر  جدید این کشور انتخاب شد.

«سوناک» هندی‌تبار نخستین نخست وزیر رنگین پوست در تاریخ انگلیس به شمار می‌رود و عده‌ای این امر را یک پیروزی برای اقلیت‌ها و رنگین پوستان در این کشور عنوان می‎کنند.

به گزارش «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»، اما پیشرفت سیاسی «ریشی سوناک» که اصالتا هندی است و والدینش از شرق آفریقا مهاجرت کرده‌اند – هر چیزی به جز پیروزی برای اقلیت‌ها در انگلیس است.

«سوناک» نماینده اقلیت متوسط ​​انگلیس نیست؛ به عنوان پیش‌ زمینه باید در نظر داشت که سیاه‌پوستان و اقلیت‌های قومی انگلیس دو برابر بیشتر از سفید پوستان این کشور در فقر شدید زندگی می‌کنند؛ با این وجود «سوناک» و همسرش دارایی خالصشان به نزدیک یک میلیارد دلار می‌رسد و به فهرست افراد ثروتمند روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس در سال 2022 (رده‌بندی از 250 ثروتمندترین فرد در انگلیس) راه یافته‌اند.

اما حتی اگر «سوناک» تا این حد نیز ثروتمند نبود، ضروری بود تا «نمایندگی» وی از رنگین ‌‎پوستان را به چالش کشید و زیر سوال برد؛ در واقع، چنین نمایشی می‌تواند آسیب بیشتری ایجاد کند، زیرا افکار عمومی را از واقعیت مضر موجود در جامعه انگلیس منحرف می‌کند.

چهره‌هایی مانند «سوناک» در یک نظام سیاسی بزرگ‌تر مبتنی بر برتری سفید پوستان و با دیدگاه‌های هنجاری عمل می‌کنند؛ صرفا پیشینه افراد رنگین پوستی که همان ایدئولوژی نظام‌مند ساختاری که جمعیت‌های اقلیت را استثمار می‌کند، این آسیب را خنثی نمی‌کند.

علاوه بر این، «سوناک» قرار است رئیس یک حزب دست راستی باشد که این حزب سیاست‌های مضری را علیه اقلیت‌ها و جمعیت‌های آسیب ‌پذیر انجام داده است.

 توصیف «ریشی سوناک» به عنوان یک پیروزی برای اقلیت‌ها نه‎تنها غیرصادقانه، بلکه خطرناک است زیرا واقعیت بسیاری از اقلیت‌ها را پنهان می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *