مسکو: اقدامات بی پروای کی‌یف باعث توقف اجرای توافق غلات شد

11:50 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۰۲۳
سفیر روسیه در آمریکا در گفت که اتهامات واشنگتن مبنی بر اینکه روسیه مشکل جهانی غذا را تشدید می‌کند نادرست است.

خبرگزاری میزان - «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا، می‎گوید که اتهامات واشنگتن مبنی بر اینکه روسیه مشکل جهانی غذا را تشدید می‌کند نادرست است، چرا که اقدامات بی پروای کی‌یف باعث شد مسکو اجرای توافق غلات را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش «تاس»، این دیپلمات روس، اظهار کرد که واکنش مقامات آمریکایی به حمله تروریستی به بندر «سواستوپل» افتضاح است.

به گفته وی، واکنش واشنگتن به حمله تروریستی به بندر سواستوپل واقعاً افتضاح است.

«آنتونوف»، افزود: ما هیچ نشانه‌ای از محکومیت اقدامات بی پروای رژیم کی‌یف ندیده‌ایم؛ در عوض، تمام نشانه‌هایی مبنی بر دست داشتن متخصصان نظامی انگلیسی در سازماندهی حمله گسترده با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نادیده گرفته می‌شود.

وی می‎گوید: اما آمریکایی‌ها قصد ندارند این موضوع را تصدیق کنند؛ همه چیز به اتهامات واهی خلاصه می‌شود که کشور ما مشکل جهانی غذا را تشدید می‌کند.

سفیر روسیه در آمریکا در ادامه گفت: در مواجهه با حملات و تحریکات علیه کشتی‌های نظامی و تجاری روسیه درگیر در «ابتکار دریای سیاه»، نمی‌توانیم چشم خود را بر مسائل امنیتی ببندیم و به کار خود ادامه دهیم؛ محکوم کردن روسیه در تعلیق اجرای توافق، ناعادلانه است و این تعلیق به دلیل اقدامات بی پروای مقامات اوکراینی رخ داده است.

به گفته «آنتونوف»، نیمی از تمام محموله‌های صادر شده تحت «معامله غلات» به کشورهای توسعه یافته گسیل شده است، در حالی که سومالی، اتیوپی، یمن، سودان و افغانستان تنها حدود سه درصد از حجم محصولات کشاورزی را دریافت کردند.

این مقام روسیه در بخش دیگری گفت: روسیه به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو محصولات کشاورزی در جهان، همچنان یک تامین کننده قابل اعتماد و مسئول برای بازارهای جهانی است؛ ما این موضوع را در عمل ثابت کرده‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *