۸۹ کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر استان سمنان صادر شد

14:34 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۸۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: تحقیقات مقدماتی ۷۲ نفر از متهمان مربوط به اغتشاشات اخیر در دادسراهای عمومی و انقلاب استان سمنان به پایان رسیده و با صدور ۸۹ فقره کیفرخواست، پرونده‌ها به محاکم قضایی برای رسیدگی و صدور آراء قضایی ارسال شده است.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قانونی با اغتشاشگران و آشوب طلبان حوادث اخیر اقدامات متعددی از قبیل: تعیین شعب ویژه ، رسیدگی خارج از نوبت، توجیه و ارشاد ضابطین و تشریح، تحلیل و تبیین وقایع اتفاق افتاده ، در استان برای مقامات قضایی رسیدگی کننده انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا به تمامی مقامات قضایی استان تاکید شده است با استعانت از درگاه باری تعالی و با رعایت دو اصل سرعت و دقت پرونده‌های بازداشت شدگان را بررسی و تصمیمات نهایی قانونی را اتخاذ کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: تحقیقات مقدماتی ۷۲ نفر از متهمان مربوط به اغتشاشات اخیر در دادسراهای عمومی و انقلاب استان سمنان به پایان رسیده و با صدور ۸۹ فقره کیفرخواست، پرونده‌ها به محاکم قضایی برای رسیدگی و صدور آراء قضایی ارسال شده است.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری سمنان: یک پرونده اختلافی پس از ۲ سال منجر به سازش شد

وی با اشاره به برخی از عناوین اتهامی، کیفر خواست‌های صادر شده اشاره، گفت: برای ۷۲ نفر از متهمانی که کیفر خواست صادر شده، اتهاماتی همچون: «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور»، «اخلال در نظم و آرامش عمومی»، «تشکیل دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور»، «اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در اغتشاشات و تهیه کلیپ» مطرح بود که تکمیل تحقیقات پرونده‌های دیگر متهمان در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: امنیت امر مهمی است که خدشه دار شدن آن به هیچ عنوان قابل اغماض نیست و دستگاه قضایی استان سمنان مصمم و با اراده است تا برخورد قاطع، موثر و بازدارنده با تمامی عوامل اصلی ، مسببین، محرکین و تشجیع کنندگان این حوادث داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *