بررسی مصوبه اصلاحی طرح شفافیت در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

20:29 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۸۹۱
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله صادق آملی لاریجانی، عصر سه‌شنبه تشکیل جلسه داد و مصوبه اصلاحی مجلس در خصوص شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را مورد بررسی قرار داد.


خبرگزاری میزان_ بنا به اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اولین جلسه هیئت عالی نظارت مجمع در دوره نهم عصر روز سه شنبه سوم آبان ماه با حضور اعضای این هیئت تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با قدردانی از اعضای هیئت عالی نظارت و خوش آمدگویی به اعضای جدید آن، اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید، هیئت عالی نظارت با دقت و توجه بیشتر به سیاست‌های کلی نظام، بیش از پیش در نیل به اهداف و وظایف و ماموریت‌ها موفق باشد.

در این جلسه، طرح «شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها»، برای سومین بار در دستور کار هیئت عالی نظارت مجمع قرار گرفت و اصلاحات صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت رفع مغایرت این طرح و عدم انطباق آن با سیاست‌های کلی ابلاغی، مجدداً مورد بررسی اعضای هیئت عالی نظارت قرار گرفت.

پس از بحث و بررسی اعضای هیئت در خصوص موارد مغایرت مصوبه اصلاحی طرح شفافیت (مصوب ۲۰مهرماه۱۴۰۱) با سیاست‌های کلی نظام و ارائه گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع، هیئت عالی نظارت اعلام کرد: مغایرت‌های ابلاغ شده به مجلس در ماده یک، دو، سه و چهار مصوبه قبلی، در مصوبه اصلاحی جدید همچنان به قوت خود باقی است. نظر هیئت عالی نظارت جهت ابلاغ به مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان منعکس می‌شود.

در ادامه این جلسه، همچنین ماده۱۳ و۱۴ آئین‌نامه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. این آئین‌نامه در شورای مجمع که با حضور سران سه قوه تشکیل می‌شود، نهایی و به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد.

در این جلسه محمدباقر ذوالقدر، علی لاریجانی، حسین مظفر، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، مهندس سید مصطفی میرسلیم، عباسعلی کدخدایی، مهندس محمد رضا باهنر، محمدجواد ایروانی، مهندس سید مرتضی نبوی، علی آقامحمدی، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، دکتر پرویز داودی، دکتر سعید جلیلی و آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی حاضر بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *