اختصاص پاداش 30 میلیونی و حقوق برای سهمیه المپیک/ هاشمی: پرداختی به فدراسیون‌ها را به 500 میلیارد می‌رسانیم

11:20 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۸۹۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ا برای هانیه رستمیان در رشته تپانچه که به عنوان یک خواهر نخستین سهمیه المپیک را کسب کرده پاداش ۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفتیم.

خبرگزاری میزان - سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در جریان ششمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد صحبت‌‌هایی انجام داد که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*ششمین جلسه هیات اجرایی امروز برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد. بحث حضور رئیس کمیته ملی المپیک در اجلاس آنوک در کره جنوبی مورد بحث قرار گرفت و خسروی وفا گزارشی از جلسه‌اش ارائه کرد. بحث‌های متفاوتی در این جلسه مطرح شد و من درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز صحبت می‌کنم. موضوع اصلی انوک بحث محیط‌زیستی، توسعه پایدار و المپیک پاریس بوده که گزارش خوبی دادند. جلسه‌ای اختصاصی با توماس باخ هم وجود داشته که یکی از دستور جلسات ما بوده و توصیه شد تا حضورمان در عرصه بین‌المللی بیش‌تر شود تا هم کرسی‌های بهتری داشته باشیم و جایگاه‌های گذشته را ارتقا بدهیم.

*گزارشات مالی دوره قبل هم در جلسه هیات اجرایی مورد بحث قرار گرفت که اطلاعات دقیقی را در مورد پرداخت‌ها به فدراسیون‌ها، خارج از سهمیه و امکانات IOC به تفکیک ارائه شد و در مورد آن صحبت شد. در مورد شاخص‌های توزیع اعتبارات بحث شد و مصوب شد که سهم فدراسیون‌ها برای سال ۱۴۰۲ در هیات اجرایی تعیین شود و اختیاراتی خارج از سهمیه برای شرایط بحرانی در دست هیات اجرایی و رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک باشد. نگاه همه ما به بازی‌های آسیایی و المپیک است و فدراسیون‌هایی که شرایط بهتری دارند، دسته‌بندی شده‌اند و ۳ دسته قبلی مورد بحث قرار گرفت.

*کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای به فدراسیون‌ها و ورزشکاران دارد و این موارد را تا ۲، ۳ ماه آتی تعیین و تصویب می‌کنیم. در جلسه امروز ما اختیاراتی را گرفتیم که تا پایان سال جاری اعتبارات را با وجود منابع مختصر، بر اساس هدف ‌گذاری آسیایی و المپیک پرداخت‌های هدفمندانه‌ای داشته باشیم. درباره پرداخت به مدال آوران بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هم صحبت کردیم و تا پایان هفته اسناد پرداختی‌ها و پاداش‌ها انجام شود، ضمن اینکه منابع مالی هم گرفتیم.

*امروز خارج از دستور پیرامون بحث کسب سهمیه‌ها هم صورت گرفت، قرار شد در ستاد بازی‌ها برای‌شان حقوق از سمت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تعیین شود. البته ورزشکارانی که سهمیه کسب کرده‌اند، ۳۰ میلیون تومان پاداش کسب سهمیه به شکل آنی دریافت می‌کنند و از همان تاریخ حقوق می‌گیرند. تصمیم ما به این شکل است که از ۲۰ ماه مانده به المپیک، حقوق را برای آن‌هایی که سهمیه المپیک گرفته اند در نظر می‌گیریم تا دغدغه‌های کم‌تری داشت باشند و این خارج از حقوق فدراسیون‌هاست.

*بورسیه IOC برای برخی رشته‌ها و به‌ صورت موردی است و برای هر فدراسیون که شرایط دارد، جدای بحث حقوق ما انجام می‌دهیم. ما برای هانیه رستمیان در رشته تپانچه که به عنوان یک خواهر نخستین سهمیه المپیک را کسب کرده پاداش ۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفتیم که هفته آینده به شخص رستمیان خواهیم داد. ما در جلسه هیات اجرایی امروز ۲ پیشنهاد برای حقوق داده‌ایم و در جلسه ستاد بازی‌ها باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود. بین ۵ تا ۱۰ میلیون در نظر گرفته شده و ۲ حقوق در نظر می‌گیریم( یک‌حقوق کمیته ملی المپیک و یکی حقوق هم از وزارت ورزش و جوانان)

*در جلسه درباره فوتبال و تیم ملی امید مباحثی مطرح شد، به هر حال انتظار ما این است که برای بازی‌های آسیایی و المپیک توجه ویژه‌ای صورت بگیرد که جلسه‌ای جداگانه بین ما و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد تا تصمیم بگیریم. فوتبال طرفداران بسیار زیادی دارد و رشته تیمی است که تا ۲ هفته آتی، خروجی‌اش را اعلام خواهیم کرد. منتظر نمایش بهتری از سوی تیم ملی فوتبال امید در بازی‌های آسیایی و المپیک مارسی داریم و در این باره با رئیس فدراسیون صحبت می‌کنیم.

*در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز در مورد مهدی مهدوی کیا نیز صحبت شد یا خیر باید بگویم که خیر اصلا درباره مهدوی‌کیا یا سرمربی تیم ملی بحثی مطرح نشده و درباره جام جهانی هم صحبتی نکردیم. درباره روسای کمیسیون‌های ۱۷ گانه هم بحث شده که پیشنهادات و انتظارات را می‌آوریم و تصمیم‌گیری می‌کنیم. علی سرلک به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته انتخاب شده و ۱۶ کمیسیون دیگر هم در هر جلسه تعیین و مصوب می‌کنیم.

*در پاسخ به این سوال که رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی چه زمانی معرفی خواهد شد باید اشاره کنم که این جایگاه واقعا جای بسیار حساسی است چون در المپیک و بازی‌های آسیایی دخیل هستند. به هر حال قرار است فعلا همین تیم ادامه بدهند تا زمانی که تصمیم بگیریم اما احتمال می‌دهم تا هفته آتی از بین گزینه‌های مطرح شده توسط هیات اجرایی، رئیس کمیته سرپرست مرکز را تعیین کند.

*پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها ۸۰ میلیارد تومان بود که الان با آن خارج از سهمیه‌ها که اضافه می شود پرداختی کمیته به فدراسیون‌ها، تقریبا ۱۰۰ میلیارد است که این مبلغ برای آمادگی در المپیک و بازی های آسیایی عددی نیست که میخواهیم برای سال آتی به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم که در حال تکمیل گزارشات و رایزنی‌های مجلسی هستیم.

*دولت مشکلات مختلفی دارد، اما این رقم برای دولت عددی نیست. جلسه برای ویزای ورزشکاران امروز برگزار می‌شود و رایزنی‌های ما مسیرش را دنبال می‌کند. با شرایط جدید جالش‌هایی پیدا کرده‌ایم و اگر وزارت خارجه بهتر ورود کند، گره‌ها باز می‌شود. اعزام‌ها و کسب سهمیه‌ها خیلی مهم است و دنبالش هستیم. وزارت امور خارجه و سفارت هایمان در این مسیر می توانند ما را کمک کنند تا ورزشکاران برای گرفتن روادید و کسب سهمیه المپیک کارشان راحت باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *