رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

به پایان تروریسم در سوریه نزدیک شدیم

19:17 - 08 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۶۴۳
ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در یک نشست مشترک و یک کنفرانس خبری مشترک درباره آخرین تحولات اوضاع و هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در نبرد مشترک مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل ،ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسی خود یک نشست مشترک و یک کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند. دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات اوضاع و هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در نبرد مشترک مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه گفت: روابط سوریه و ایران از زمان انقلاب اسلامی پابرجاست.ما به دنبال تداوم روابط با ایران هستیم به ویژه د زمانی که این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم از طریق مستشاران ایفای نقش میکند.طبیعی است که سوریه و ایران به توافق مشترکی به منظور تقویت همکاری بین ارتش‌های دو کشور دست یابند.

المعلم گفت که توانستیم دستاورد‌های جنگی عظیمی را به دست بیاوریم و به پایان تروریسم در سوریه نزدیک شدیم.

وی افزود که مسکو اخیرا مرکز تماس‌های منطقه‌ای درباره موضوع سوریه بود.

المعلم گفت که غرب هم اکنون همان سناریو را برای نجات "جبهه النصره" ایفا می‌نمایند که به این سبب، مسئول نتایج خطرناک هر نوع حمله هستند، وقتی دوما و غوطه شرقی را آزاد نمودیم غرب بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را مطرح و به سوریه حمله کرد.

وی افزود که نمی‌توانیم تلاش کشور‌هایی که ضد ما توطئه کردند و در مسیر مبارزه با تروریسم مانع تراشی نمودند را فراموش کنیم.

المعلم گفت که حضور آمریکا در سوریه، تجاوزکارانه است و ما به دفاع از خود ادامه می‌دهیم و پیامد‌های هر نوع تجاوز به روند سیاسی آسیب وارد نموده و شراره هایش در هر مکان منتشر خواهد شد.

وی افزود:به نظر می‌رسد آمریکا و انگلیس و فرانسه از اینکه می‌بینند طرحهایشان در سوریه شکست خورده است ناراحت هستند به همین سبب می‌خواهند به سوریه خارج از چارچوب شورای امنیت حمله کنند تا جلوی روند سیاسی را بگیرند و به جبهه تروریستی النصره کمک و بحران سوریه را طولانی کنند در نتیجه این حق مشروع ماست که از خودمان دفاع کنیم و کشور‌های متجاوز مسئول نتایج فاجعه آمیز تجاوزشان هستند. تأکید می‌کنم ما تسلیحات شیمیایی نداریم و امکان ندارد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنیم ما در نبرد‌ها پیروز هستیم و نیازی به استفاده از این سلاح نداریم در نتیجه همه بهانه‌های این متجاوزان نخ نما شده است.

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با ولید المعلم همتای سوری گفت: زمان عملیات بازسازی در سوریه فرا رسیده است.

سرگئی لاوروف افزود: زمان آن رسیده است که عملیات بازسازی در سوریه را اجرا کنیم، زیرا عملیات ریشه کنی تروریسم رو به پایان است.

وی افزود: قابل قبول نیست که تروریست‌ها در ادلب به اقدام ضد ارتش سوریه و اعزام پهباد، بر فراز حمیمیم ادامه دهند.

لاوروف گفت: سازمان ملل متحد و آژانسهایش باید بزرگترین نقش را در روند بازگشت مهاجرین سوری به کشورشان ایفا نمایند، باید جامعه جهانی در زمینه تحقق بازگشت مهاجرین سوری به وطنشان شرکت نمایند.

وی افزود که آمریکا و کشور‌های غربی دارای تجربه در موضوع سلاح شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای حمله به ارتش سوریه هستند.

لاوروف گفت که ما خواهان وحدت برای استقرار مجدد ثبات در سوریه و منطقه هستیم و درباره ادامه هماهنگی برای صلح در سوریه توافق کردیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *