سازمان ملل استرالیا را به نقض آشکار تعهدات حقوق بشری متهم کرد

8:17 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۱۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل در اعتراض به نقض تعهدات حقوق بشری از سوی استرالیا بازدید از بازداشتگاه‌ها و زندان‌‌های این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری میزان – پس از آن که مقام‌های چند ایالت استرالیا دسترسی بازرسان کمیسیون ضد شکنجه سازمان ملل به بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها را محدود کردند، سازمان ملل سفر بازرسان خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش «فرانس 24 و ohchr»، کمیته فرعی سازمان ملل در مورد پیشگیری از شکنجه می‌گوید که پس از ممانعت مقام‌های استرالیایی از ورود بازرسانش به مراکز و بخش‌های بهداشت روانی زندان‌ها و بازداشتگاه‌های «نیوساوت ولز» و «کوئینزلند»، مجبور شد سفر بازرسانش به استرالیا را به حالت تعلیق در بیاورد.

کمیته فرعی ضد شکنجه (SPT) با انتشار بیانیه ای، استرالیا را به نقض آشکار تعهدات حقوق بشری تحت پروتکل اختیاری کنوانسیون ضد شکنجه (Opact) متهم و اعلام کرد که بازدید بازرسانش را به دلیل مشکلات مکرر در دسترسی و جمع آوری اطلاعات مربوطه متوقف کرده است.

زندان‌ها، بازداشتگاه‌های جوانان و بازداشتگاه‌های مهاجران در استرالیا با اتهامات مداوم در مورد نقض حقوق بشر، به‌ویژه علیه جوامع بومی مواجه شده‌اند.

اکنون استرالیا در معرض قرار گرفتن در فهرست کشورهای دارای نگرانی‌های مهم حقوق بشری قرار گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *