عربشاهی: پرسپولیس هنوز نتوانسته اشتباهاتش را اصلاح کند/ چرا گل‌محمدی از مهاجمانی که خریده استفاده نمی‌کند؟

0:51 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۲۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر بنا باشد پرسپولیس با همین سیستم و تک مهاجم بازی کند در نیم فصل دوم قطعاً به مشکل خواهد خورد.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار پرسپولیس با ملوان بندرانزلی در هفته دهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این مسابقه یکی از سخت‌ترین بازی‌های پرسپولیس در فصل جاری بود. با تیمی بازی داشتیم که در هفته‌های اخیر اوج گرفته و از لحاظ نتیجه‌گیری و همچنین سبک بازی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. بازی در انزلی کار ما را بسیار سخت کرده بود، اما خوشبختانه بسیار حرفه‌ای و باهوش بازی کردیم.

وی افزود: در نیمه نخست، بازی‌ تقریباً پایاپای بود، اما در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد، شرایط پرسپولیس بهتر شد و توانست روی دروازه ملوان فشار بیاورد و به گل برسد. با اینکه در نیمه نخست هم بازی حساب شده‌ای از پرسپولیس دیدیم، اما به توجه به شرایط زمین مسابقه و عملکرد خوب ملوان که تیم جوانی محسوب می‌شود، پرسپولیس توانست عملکرد خوبی در مجموع داشته باشد و به برتری برسد.

*پرسپولیس با این سیستم در نیم فصل دوم به مشکل می‌خورد

این کارشناس فوتبال ادامه داد: ملوان تیم ریشه‌داری در فوتبال ایران است که مجدداً و تازه به لیگ برتر بازگشته است. با اینکه آنها در انتهای جدول قرار دارند، اما بازیکنان ملوان در دیدارهای خود از لحاظ بدنی کم نمی‌آورند و حتی می‌توانستند در برخی از دیدارهای خود برنده از زمین خارج شوند. ملوان مقابل پرسپولیس هم با تنها یک مهاجم به داخل زمین آمده بود و سعی داشت جنگ وسط زمین را به نفع خودش کند و همین امر باعث شده بود در وسط زمین درگیر و ضریب اشتباهات ۲ تیم زیاد باشد از جمله سینا اسدبیگی که در طول بازی درصد اشتباهاتی که مرتکب شد بیش از حد استاندارد بود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه این تیم هنوز نتوانسته برخی از اشتباهاتش را اصلاح کند، اضافه کرد: سیستم پرسپولیس ۴-۲-۳-۱ بود و تنها با یک مهاجم بازی می‌کرد و تعجبم بر این است چرا از مهاجمانی که خریداری کرده استفاده نمی‌کند. اگر آن‌ها در حد پرسپولیس نیستند پس چرا با آنها قرارداد بسته شد؟ اگر بنا باشد پرسپولیس با همین سیستم و تک مهاجم بازی کند در نیم فصل دوم قطعاً به مشکل بر خواهد خورد. چرا نباید از محمد عمری که به مراتب یک سرگردن بالاتر از اسدبیگی است در ترکیب استفاده کند. بالاخره در یک جایی باید مربی به بازیکن جوان خودش اعتماد کند. کاری که اکنون خیلی از مربیان برجسته دنیا انجام می‌دهند و از جوانگرایی هم نتیجه گرفته‌اند.

*مقصر اصلی ناکامی ناکامی اصلی سرخپوشان کادرفنی است

وی یادآور شد: تیمی که در ابتدای فصل ریخت و پاش زیادی داشته و مدیریت باشگاه تمام خواسته‌های کادرفنی را برآورده کرده اگر احیاناً دچار مشکل شود مقصر اصلی این ناکامی تنها کادرفنی است. پرسپولیس با ترکیبی که در اختیار دارد و بیشتر آن‌ها از لحاظ فنی بازیکنان باکیفیتی هستند، باید طوری چیدمان شود که به نحو احسن از سرمایه‌ای که در اختیار دارد و از بازیکنان بازی بگیرد.

عربشاهی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط مساعد باشد این امیدواری وجود دارد تا دوباره جام قهرمانی پس از یک فصل دوری به خانه اصلی خودش که پرسپولیس باشد برگردد. البته شرایط جدول اکنون حساس است، چون چند تیم از لحاظ امتیازی به هم نزدیک هستند و یک اشتباه کوچک می‌تواند کار را سخت کند. در هفته‌های اخیر بارها صدر جدول دچار تغییر شده و الان فقط باید به فکر امتیاز جمع کردن باشیم هر چند در نهایت صدرنشینی در آخرین هفته از لیگ برتر مهم است.

انتهای پیام/


برچسب ها: پرسپولیس مهاجم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *