مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را احضار کرد

12:55 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۱۲۷
کمیته منتخب مجلس نمایندگان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای شهادت احضار کرده است.

خبرگزاری میزان - هیئت منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش ششم ژانویه در «کپیتال هیل» تحقیق می‌کند، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای شهادت احضار کرده است.

به گزارش «ان‌پی‌آر»، این احضاریه از «ترامپ» می‌خواهد که اسناد را تا چهارم نوامبر (13 آبان) ارائه کند و در 14 نوامبر (23 آبان) برای شهادت حاضر شود.

این اقدام هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که هیئت تحت هدایت دموکرات‌ها به اتفاق آرا به احضار ترامپ برای نقش وی در شورش ششم ژانویه رای دادند.

«بنی تامپسون»، یکی از نمایندگان و «لیز چنی»، نماینده دیگر در نامه‌ای به ترامپ، گفتند: همانطور که در جلسات استماع خود نشان دادیم، ما شواهد زیادی از جمله از ده‌ها مشاور و کارمند سابق شما جمع آوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد شما شخصاً تلاش‌های چند جانبه را برای رد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و ممانعت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت سازماندهی و نظارت کرده‌اید.

این نامه بر موضوع کلیدی جلسات کمیته ششم ژانویه تأکید داشت؛ اینکه ترامپ تلاش کرد نتایج انتخابات را باطل کند، اگرچه ادعاهای وی در مورد تقلب دروغ بود.

پس از اینکه هیئت منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در 13 اکتبر (21 مهر) به احضار ترامپ رای داد، وی در بیانیه‌ای این کمیته را «شکست‌خورده کامل» خواند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *