اداره آرشیو آمریکا: کارمندان ترامپ اسناد کاخ سفید را پس نداده‌اند

14:50 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۹۰۹
یک گزارش می‎گوید دولت پیشین آمریکا تمامی اسناد ریاست‌ جمهوری را تحویل نداده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‎گوید که اداره اسناد و آرشیو آمریکا به کنگره گفته است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور سابق این کشور، همه اسناد ریاست‌ جمهوری را تحویل نداده است و این سازمان با وزارت دادگستری درباره اینکه آیا برای بازگرداندن آنها اقدام کند یا خیر، مشورت خواهد کرد.

به گزارش «رویترز»، یک هیئت کنگره در 13 سپتامبر پس از آن که کارکنان این سازمان اذعان کردند که نمی‌دانستند آیا تمام سوابق ریاست‌جمهوری تحویل داده شده است یا خیر، به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوال بوده است.

«دبرا وال»، یکی از کارشناسان این سازمان، در نامه‌ای به کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: در حالی که هیچ راه آسانی برای پاسخگویی مطلق وجود ندارد، اما ما می‌دانیم که سرپرستی همه اسنادی را که باید در اختیار داشته باشیم، نداریم.

به گفته وی، این سازمان می‌داند که برخی از کارکنان کاخ سفید با حساب‌های پیام‌رسان الکترونیکی شخصی که کپی نشده یا به حساب‌های رسمی آنها ارسال نشده بود، تجارت رسمی انجام داده‌اند.

«وال» در این نامه که اولین بار توسط «وال استریت ژورنال» گزارش شد، می‎گوید: این سازمان توانسته چنین اسنادی را از تعدادی از مقامات سابق به دست آورد و به پیگیری بازگرداندن انواع مشابه از اسناد ریاست جمهوری از مقامات سابق ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری گفت که اداره اسناد و آرشیو آمریکا، که سازمانی فدرال است و مسئولیت حفظ اسناد دولتی را بر عهده دارد، با وزارت دادگستری در مورد آغاز اقدام برای بازیابی اسناد حذف شده، مشورت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *