محاصره؛ ابزار نه چندان جدید جنایتگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

12:02 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۱۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر نابلس را تحت محاصره قرار داده و زندگی ساکنان آن را فلج کرده است.

خبرگزاری میزان – فلسطینیان ساکن منطقه «نابلس» در 9 روز گذشته در محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.  

به گزارش «میدل ایست آی»، ارتش رژیم صهیونیستی در 9 روز گذشته «نابلس» را تحت محاصره گرفته تا به زعم خود با مقاومت فلسطین مقابله کند.

«نابلس» یکی از بزرگ ترین مناطق در کرانه باختری است که محاصره اش زندگی ساکنان آن را فلج کرده و اثرات اقتصادی ویرانگری برجای گذاشته است.

در پی این محاصره، تامین نیازهای اولیه غیرممکن شده است؛ دانش آموزان و دانشجویان از تحصیل بازمانده اند؛ بیماران قادر به خروج از «نابلس» و رفتن به بیمارستان نیستند و دستکم دو زن فلسطینی تاکنون در ایست‌های بازرسی زایمان کرده اند.

پیش بینی می‌شود که اثرات اقتصادی محاصره «نابلس» نه تنها در آینده نیز ادامه داشته باشد، بلکه زندگی فلسطینیان در سراسر کرانه باختری را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

منطقه «نابلس»، محل زندگی بیش از 425 هزار فلسطینی است که در چهار اردوگاه پناهجویان، 55 روستا و یک شهر زندگی می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه هلاکت یک سرباز صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی بر «نابلس» اعمال و ایست‌های بازرسی متعددی دایر کرد؛ ضمن این که پهپادهای جاسوسی را نیز بر فراز این منطقه به پرواز درآورد.

محاصره «نابلس» را باید نوعی مجازات دسته جمعی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی خواند.

فلسطینیان می‌گویند که ارتش رژیم صهیونیستی عملا زندگی صدها هزار نفر را تعطیل و با ایجاد محاصره زندگی را سخت تر کرده است؛ صهیونیست‌ها آماده تیراندازی هستند و این تهدید در سراسر نابلس احساس می‌شود.

آن‌ها همچنین می‌گویند که رفتار سربازان صهیونیست در ایست‌های بازرسی توهین و تحقیرآمیز است؛ گاهی بازرسی بدنی تا یک ساعت به طول می‌انجامد؛ آن‌ها حتی زنان را مورد بازرسی بدنی قرار می‌دهند.

بسیاری از ساکنان فلسطینی «نابلس» بر این باورند که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دفاعی خواندن محاصره این منطقه دروغ است و این اقدام از پیش طراحی شده در چارچوب اشغالگری است.

یک فلسطینی می‌گوید: محاصره نابلس فقط تقصیر رژیم صهیونیستی نیست؛ بلکه تقصیر تمام جهان است که از مسئولیت خود فرار می‌کنند؛ وقتی ما تصمیم می‌گیریم برای رسیدن به حقمان مقاومت کنیم، به ما برچسب تروریست بودن می‌زنند.

یک فلسطینی دیگر تاکید کرد: این نوع مجازات دسته جمعی بارها علیه ما اعمال شده و از ابتدای اشغالگری صهیونیست‌ها تاکنون شکست خورده است؛ همیشه شکست می‌خورد، زیرا فلسطینی‌ها با امید به مبارزه برای آزادی خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *