رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز به کار رئیس جمهور جدید عراق/تاکید «رشید» بر روابط با کشورهای همسایه

15:42 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۳۷۸
عبداللطیف رشید ضمن حضور در کاخ ریاست جمهوری عراق کار خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز کرد.

خبرگزاری میزان - «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور جدید عراق، روز دوشنبه با ابراز امیدواری برای تشکیل سریع دولت آینده این کشور، گفت: دولت باید در جهت تامین منافع مردم عراق تلاش کند.

پارلمان عراق روز پنجشنبه پس از یک سال بن‌بست سیاسی پس از برگزاری انتخابات زودهنگام در اکتبر گذشته، «رشید» را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب و سرانجام روند تشکیل دولت این کشور را آغاز کرد.

رئیس جمهور جدید عراق روز دوشنبه وارد کاخ ریاست جمهوری بغداد شد تا در مراسمی با حضور برخی از مقامات سیاسی و دولتی، وظایف خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز کند.

وی در سخنانی گفت: ما به آنچه مردم عراق از دولت جدید انتظار دارند، که امیدواریم به سرعت تشکیل شود و قدرتمند، شایسته و متحد باشد، توجه داریم.

«رشید»، افزود که تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن قدرت‌های سیاسی به یکدیگر برای حل مسائل باقی مانده از جمله مسائل بین اربیل و بغداد انجام خواهد داد.

به گفته وی، برای دستیابی به منافع مشترک به دنبال برقراری روابط متوازن و مستحکم با کشورهای همسایه عراق و بقیه جامعه بین‌المللی خواهد بود.

«عبداللطیف رشید» پس از مراسم تحلیف خود در روز پنجشنبه، «محمد شیاع السودانی» را به عنوان نخست وزیر عراق معرفی و او را مأمور تشکیل شورای وزیران کرد.

نخست وزیر مکلف عراق 30 روز فرصت دارد تا همه وزرای کابینه خود را معرفی کند، در غیر این صورت این مقام را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراق عراق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *