کتاب «کشف المحجوب» به چاپ چهاردهم رسید

15:02 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۵۱۳
چاپ چهاردهم کتاب «کشف المحجوب» تألیف ابوالحسن علی‌بن عثمان هُجویری با مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمود عابدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «کشف المحجوب» در ادب فارسی نام دو کتاب مهم و مشهور است که یکی نوشتة ابویعقوب سجستانی است و دیگری (همین کتاب) نوشتة ابوعثمان هُجویری.

«کشف المحجوب» هجویری تألیفی به فارسی و در عرفان است. هجویری این اثر را در پاسخ به پرسش‌های دوستی دربارة طریقت تصوّف و کیفیت مقامات و معاملات آن نوشته است. تأثیر کتاب هایی چون «اللمع» و «رسالة قشیریه و طبقات سُلَمی» در این کتاب نشان می‌دهد هجویری آن آثار را دیده بوده است و گویا می‌خواسته است که دایرة‌المعارفی از معارف صوفیه تدوین کند.

جایزه کتاب سال

بعضی این کتاب را قدیم ترین اثر منظّم و مضبوط در اصول تصوّف می دانند. سرگذشت شماری از مشایخ، معرفی فرقه‌های صوفیه و آداب ایشان، مباحث سماع و بیان چندی از اصطلاحات عرفانی در شمار مهم‌ترین مسائل کتاب است. بهترین تصحیح علمی ـ انتقادی این کتاب همین چاپ محمود عابدی است که جایزة کتاب سال را نیز دریافت کرده است.

کشف المحجوب

کتاب «کشف المحجوب»

چاپ چهاردهم این کتاب در 1154 صفحه، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 380.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *