رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر: تمامی کالاهای انبارهای اموال تملیکی استان باید تعیین تکلیف شوند

17:15 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۰۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تمامی کالاهای انبارهای اموال تملیکی این استان باید تعیین تکلیف شوند تا جایی که حتی یک کالا هم رسوبی نداشته باشیم و سازمان‌های متولی نیز ملزم به انجام تکالیف قانونی خود هستند.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز به همراه دادستان مرکز استان و هیئت همراه از انبارهای گمرک ،اداره بنادر و کشتیرانی و اموال تملیکی استان بوشهربازدید کرد.

وی ضمن بازدید از انبارهای مذکور در راستای تعیین تکلیف و تسهیل فرآیند ترخیص و خروج کالاهای رسوبی موجود در انبارهای گمرک، سازمان اموال تملیکی واداره بنادرو کشتیرانی بوشهر، دستورات لازم صادر و بر افزایش تعاملات سازمان‌های متولی این امر نیز تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: تمامی کالاهای انبارهای اموال تملیکی این استان باید تعیین تکلیف شوند تا جایی که حتی یک کالا هم رسوبی نداشته باشیم و سازمان‌های متولی نیز ملزم به انجام تکالیف قانونی خود هستند.

مهر انگیز ضمن اشاره به فعال تر شدن کارگروه تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی که اعضای آن متشکل از معاون دادستان، بازرس کل، مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات، مدیرکل بنادر و کشتیرانی و مدیرکل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی است، تصریح کرد: باید با دقت و سرعت بیشتر ،اموال و کالا های در انبارها که حق الناس یا بیت المال هستند تعیین تکلیف تا به کالا های متروکه یا رسوبی تبدیل نشوند.

وی افزود: در راستای تعیین تکلیف و تسهیل فرآیند ترخیص و خروج کالاهای رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالاهای اساسی مورد نیاز و جلوگیری از اطاله و ماندگاری بدون دلیل این کالاها دستورات لازم قانونی به منظور تسریع در ترخیص که در انبار های گمرک و انبارهای جمع آوری و فروش اموال تملیکی موجود است صادر شده است.

مهر انگیز به تعیین تکلیف کالاهای فاسد شدنی تاکید وتصریح کرد: هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کالاهایی که سریع الفساد است هستند اقدام شود.

وی به موضوع قاچاق کالا در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه با تاثیر مخرب قاچاق بر اقتصاد داخلی باید در راستای برخورد با این پدیده شوم تدابیر لازم اتخاذ و برخورد های قاطع و قانونی با عوامل آن اعمال شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *