728 رای جایگزین حبس توسط قضات استان بوشهر صادر شد

8:49 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۰۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری 728 رای جایگزین حبس توسط قضات دادگستری استان بوشهر صادر شده است.

مهدی مهرانگیز در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری استان بوشهر برای کاهش جمعیت کیفری و صدور آرا جایگزین حبس، با اشاره به این مطلب که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به عنوان یک سیاست مهم در قوه قضاییه دنبال می شود، گفت: هدف از کاهش جمعیت کیفری، مدیریت زندان و زندانیان است و در این رابطه در 2  بخش نظارت بر ورود افراد به زندان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس اقدام خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس در 6 ماهه نخست سال‌جاری 728 رای جایگزین حبس توسط قضات دادگستری استان بوشهر صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: از این تعداد محکومیت‌های صادره در محاکم استان، «8 مورد الزام به خدمات عمومی رایگان، 7 مورد دوره مراقبت، 681 مورد تبدیل به جزای نقدی و 23 مورد به تحت نظارت سامانه های الکترونیک» مربوط بوده است.

مهرانگیز با بیان اینکه دادگستری استان بوشهر سعی بر نظارت بر ورود افراد به زندان دارد، افزود: باید در مرحله تحقیقات و پیش از صدور حکم جز در موارد ضروری از ورود افراد به زندان جلوگیری شود و تحقق این امر نیاز به فرهنگسازی دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، همچنین  با تشکر از قضات استان جهت افزایش صدور آرای جایگزین حبس با لحاظ موازین قانونی، اضافه کرد: قضات جز در موارد دارای ضرورت، نباید حکم به حبس افراد دهند و در این رابطه می توان از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از سامانه های نظارت الکترونیکی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

بیش از یک هزار پرونده اموال تملیکی با اقدامات دادگستری بوشهر به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *