ادامه اعتصاب‎ها در فرانسه/مخالفان مکرون در پاریس تظاهرات می‎کنند

13:03 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۶۱۷
کارگران پالایشگاه و انبار سوخت فرانسه در پنج سایت متعلق به شرکت نفتی توتال انرژی، اعتصاب خود را تمدید کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - سران اتحادیه پالایشگاه‌های فرانسه می‎گویند که کارگران پالایشگاه و انبار سوخت فرانسه در چندین سایت متعلق به شرکت نفتی «توتال انرژی»، اعتصاب خود را تمدید کرده‌اند.

این موضوع نگرانی‎ها را در فرانسه در مورد عرضه بنزین پیش از اعتراضات در اوایل هفته آینده، تشدید کرده‌ است.

به گزارش «فرانس 24»، چهار پالایشگاه از هفت پالایشگاه فرانسه و یک انبار سوخت پس از رد پیشنهاد جدید دستمزد از سوی مقام‎های این کشور، اعتصاب خود را ادامه داده‌اند.

اعتصاب در فرانسه بسیاری از پمپ بنزین‌ها را مجبور به تعطیلی کرده و تأثیرات منفی در تمام بخش‌های اقتصاد این کشور داشته است.

دولت «امانوئل مکرون»، رئیس‌ جمهور فرانسه، این هفته از اختیارات خود استفاده کرد تا برخی از اعتصاب‌کنندگان را مجبور به بازگشت به کار کند، اقدامی که خشم اتحادیه‌ها را برانگیخت.

همچنین قرار است روز یکشنبه، مخالفان مکرون در پاریس راهپیمایی و تجمعی برای مبارزه با افزایش هزینه‌های زندگی برگزار می‌کنند.

در همین حال، کارکنان این شرکت اعتصاب خود را تا روز سه‌شنبه تمدید کرده‌اند، زمانی که اعتصاب گسترده‌تری شامل حمل‌ونقل عمومی در سراسر این کشور نیز آغاز خواهد شد.

توتال انرژی روز گذشته از کارکنان خود خواست تا کار خود را از سر بگیرند.

«الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه قرار است روز یکشنبه در تلویزیون دولتی حضور یابد تا درباره کمبود بنزین در این کشور صحبت کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه اعتصاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *