بحران انرژی در اروپا به صنعت چوب رسید

12:26 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۲۸۴
با پیش‌بینی افزایش قبوض انرژی، تعداد بیشتری از اروپایی‌ها برای گرم کردن خود به چوب روی آورده‌اند.

خبرگزاری میزان - در میان بحران انرژی در سراسر اروپا، جمهوری چک یکی از شدیدترین افزایش هزینه‌ها را داشته است.

به گزارش «یورو نیوز»، شاخص قیمت انرژی برای خانوارها در این کشور در جولای 2022 نشان داد که خانوارها در این کشور بیشترین هزینه را برای برق می‌پردازد.

مردم این کشور می‌گویند که اکنون تقریباً به همان اندازه برای قبض‌های انرژی هزینه پرداخت می‌کنند که برای رهن یا اجاره هزینه می‌پردازند.

برای همه واضح است که اروپا به سمت زمستان نارضایتی پیش می‌رود که با یک سرمای پیش‌بینی شده در سراسر این قاره وضعیت وخیم‌تر شده است.

با پیش‌بینی افزایش قبوض انرژی، تعداد بیشتری از اروپایی‌ها در زمستان امسال برای گرم کردن خود به چوب روی آورده‌اند.

اما داستان در سرتاسر این قاره یکسان است: قیمت چوب در حال افزایش است، انبارها فهرست انتظار خود را تا سال آینده پر کرده‌اند و نگرانی‌هایی مطرح شده است که همه اینها به مشکلات زیست محیطی بزرگی منجر خواهد شد.

سازمان‌های دولتی نگرانی‌های خود را در مورد قطع غیرقانونی درختان ابراز کرده‌اند، زیرا انتظار می‌رود مردم برای کاهش سوخت خود برای بریدن درختان وارد جنگل‌ها شوند.

طبق گزارش «بلومبرگ»، قیمت گلوله‌های چوب، شکل فشرده‌ای از بیومس چوبی که معمولاً بهتر از هیزم معمولی می‌سوزند، تقریباً دو برابر شده و به ۶۰۰ یورو به ازای هر تن در فرانسه رسیده است.

در بلغارستان، که بیشتر خانوارها به شدت به هیزم وابسته هستند، قیمت‌ها نیز دو برابر شده و به نزدیک به 100 یورو به ازای هر متر مکعب رسیده است.

گزارش‌های رسانه‌های محلی از لهستان در ماه گذشته تاکید کردند که قیمت هیزم در سال جاری دو برابر شده است.

«تلگراف» در ماه آگوست گزارش داد که فروش هیزم در انگلیس در سال جاری پنج برابر شده است.

در ماه جولای، اتحادیه اروپا همچنین واردات چوب و گلوله‌های چوب روسیه را ممنوع کرد و فعالان هشدار می‌دهند که افزایش قیمت‌ها بیشتر از همه توسط فقیرترین افراد احساس خواهد شد، به‌ویژه برای آنهایی که در اروپای مرکزی و شرقی با درآمدهای کم زندگی می‌کنند و بیشتر از گاز به هیزم متکی هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *