لیز تراس به پایان دوره نخست وزیری خود نزدیک می‌شود؟

11:30 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۴۵۹
برخی محافظه‌کاران انگلیس به دنبال کنار گذاشتن لیز تراس از نخست‌وزیری این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - «کر استارمر» نماینده حزب کارگر پارلمان انگلیس می‌گوید که این کشور هم اکنون مستحق برگزاری انتخابات است.

این در حالی است که برخی محافظه‌کاران به دنبال کنار گذاشتن «لیز تراس» از نخست‌وزیری این کشور هستند.

به گزارش «میرور»، به نظر می‌رسد نمایندگانی که به دنبال کنار گذاشته شدن «تراس» هستند، «بن والاس» را به عنوان گزینه خود در نظر گرفته‌اند.

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس، «والاس» را به عنوان نخست وزیر جدید و «ریشی سوناک» به عنوان وزیر خزانه‌داری برای آرام کردن بازارهای مالی این کشور می‌خواهند.

آنها امیدوارند که «تراس» از نخست وزیری کناره‌گیری کند اما «استارمر» می‌گوید که انتخاب نخست وزیر از حزب محافظه‌کار راه ‌حل مناسبی نبوده و راه حل درست برگزاری انتخابات جدید است.

وی گفت: هر چه سریع‌تر این دولت مهجور از بین برود، ما می‌توانیم سریع‌تر به کار رفع آشفتگی ناشی از حضور آنها و بازسازی کشورمان بپردازیم.

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، محاسبه انتخاباتی به حزب محافظه‌کار تنها 85 کرسی می‌دهد در حالی که اگر اکنون رأی‌گیری برگزار شود، حزب کارگر 471 کرسی خواهد داشت.

نمایندگان پارلمان انگلیس می‌خواهند که «گراهام بردی»، رئیس کمیته 1922 حزب محافظه‌کار این هفته نزد «تراس» برود و از او بخواهند که بی سر و صدا از نخست وزیری کناره‌گیری کند.

وی پیش از این سه بار با «تراس» صحبت کرده است تا درباره خطری که در آن قرار دارد هشدار دهد.

به نظر می‌رسد که «لیز تراس» در حالی که تنها 41 روز سمت نخست وزیری را بر عهده داشته، کوتاه‌ مدت‌ترین دوره نخست وزیری در انگلیس را به ثبت برساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *