پایان سه سال نخست وزیری پر آشوب و رسوایی بوریس جانسون

14:24 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۳۵۰۰
سه سال نخست وزیری بوریس جانسون با میراثی از مشکلات برای جانشینش پایان یافت.

خبرگزاری میزان – «بوریس جانسون»، امروز سه شنبه، 15 شهریور پس از سه سال نخست وزیری پر فراز و نشیب، این سمت را به «لیز تراس» تحویل داد.

به گزارش «رویترز»، «جانسون» در پی مجموعه ای از رسوایی‌ها توسط حزب محافظه کار به عنوان حزب متبوعش، از سمت خود کنار رفت و «لیز تراس»، وزیر خارجه کابینه وی، ساکن جدید خانه شماره 10 شد.

«جانسون» که برای ماندن در سمتش تا لحظه آخر مبارزه کرده بود، پس از ایراد سخنرانی خداحافظی، لندن را ترک کرد.

وی در سخنرانی خود در حالی از برگزیت به عنوان یکی از موفقیت‌های دولتش نام برد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت مردم انگلیس خروج این کشور از اتحادیه اروپا را اشتباه می‌دانند.

نکته قابل تامل در سخنرانی «جانسون» اجتنابش از عذرخواهی بابت مجموعه رسوایی‌های دولتش از جمله «پارتی گیت» بود.

«تراس» 47 ساله نیز که با میراث مشکلات دلهره آور «جانسون» سمت نخست وزیری را برعهده گرفت، وظیفه دارد انگلیس را در جریان یک رکود طولانی مدت و بحران انرژی که اقتصاد میلیون‌ها خانوار و کسب و کار را تهدید می‌کند، هدایت کند.

وی چهارمین نخست وزیر محافظه کار در شش سال گذشته است که پس از شکست دادن «ریشی سوناک» رقیبش در رای گیری اعضای حزب با اختلافی کمتر از حد انتظار توانست نخست وزیر انگلیس شود.

انگلیس از سال 2010 تحت حاکمیت محافظه کاران از بحرانی به بحرانی دیگر دچار شد و اکنون نیز چشم انداز یک رکود طولانی و رشد تورم به موازات کاهش ارزش پوند را پیش رو دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *