اصلانیان: پرسپولیس در خلق موقعیت گل ناموفق بوده/ بازی با ملوان در انزلی سخت است

0:45 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۵۱۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هافبک‌ها و بازیکنان تهاجمی پرسپولیس در ساختن موقعیت گل روی دروازه حریفان زیاد موفق نیستند.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در هفته نهم لیگ برتر، اظهار داشت: پرسپولیس در بازی با مس شرایط خوبی داشت و بازی روان‌تری را ارائه داد. اما هنوز هافبک‌ها و بازیکنان تهاجمی در ساختن موقعیت گل روی دروازه حریف زیاد موفق نیستند. باید کادر فنی روی این نکته مهم کار کنند تا روند رو به جلوی تیم حفظ شود و فرصت‌های بیشتری روی دروازه حریفان خلق شود.

وی افزود: پرسپولیس در ۳ بازی گذشته فقط ۳ موقعیت گل داشت. در عدم خلق موقعیت روی دروازه‌ حریفان امکان دارد که تمام تیم‌ها از نظر بدنی و جسمانی در یک سطح قرار داشته باشند یا همه تیم‌های فوتبال دفاعی انجام می‌دهند. ارائه این ساختار دفاعی از اکثر تیم‌های لیگ برتر به فوتبال ایران ضربه خواهد زد.

*در خط حمله پرسپولیس هیچ برنامه‌ای برای ساختن گل و ایجاد موقعیت خطرناک وجود ندارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد کم گل بودن اکثر بازی‌های لیگ برتر اضافه کرد: از بالای جدول تا انتهای جدول لیگ برتر که برای اهداف خود در این فصل لیگ برتر هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، فوتبال تدافعی را ارائه می‌دهند و میانگین گلزنی اکثر تیم‌ها بسیار پایین است. حتی در بازی استقلال و ذوب‌آهن هم شاهد این بودیم که دو تیم فرصت‌های زیادی برای گلزنی نداشتند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: در خط حمله پرسپولیس هیچ برنامه‌ای برای ساختن گل و ایجاد موقعیت خطرناک وجود ندارد. پرسپولیس این فصل بازیکنان درجه یک و مهاجمان خوبی را جذب کرده است و نباید در بازی‌سازی و گلزنی مشکل داشته باشد. هافبک‌های پرسپولیس باید توپ‌های مناسبی را برای گلزنی به شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا ارسال کنند و آنها را در موقعیت گل قرار بدهند، اما در ۳ دیدار آخر مقابل تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان، پرسپولیس تنها ۳ فرصت ۱۰۰ درصدی داشت و فقط یک گل زد.

*در اکثر بازی‌ها شاهد اشتباهات فاحش داوران هستیم

اصلانیان در خصوص اینکه داوری در لیگ برتر از ابتدای فصل بسیار ضعیف بوده است، تاکید کرد: در اکثر بازی‌ها شاهد اشتباهات فاحش داوران هستیم که در فصل‌های قبل این چنین اتفاقات رخ نمی‌داد. احتمال دارد داوران فوتبال ایران دستمزد خودشان را با داوران خارج از کشور مقایسه می‌کنند و همچنین رقم قراردادهای بازیکنان را می‌بینند بر همین اساس زیاد انگیزه‌ای برای آنها باقی نمانده است که بازی‌های لیگ را قضاوت کنند. با این تفاسیر قطعاً باید برای دیدار دربی از داوران خارجی استفاده شود تا مشکل‌ساز نشود.

کارشناس فوتبال ادامه داد: اگر نمی‌توانند از سیستم VAR در مسابقات لیگ برتر استفاده کنند حداقل از یک سیستم کامپیوتری شبه VAR خودشان بسازند که در 30 ثانیه بشود در مورد صحنه مشکوک تصمیم گیری کرد تا اشتباهات داوری کمتر شود.

*بازیکنان تهاجمی تیم‌ها آنچنان کیفیت مطلوبی ندارند

وی درباره دیدار پرسپولیس با ملوان در هفته دهم تصریح کرد: همیشه بازی پرسپولیس با تیم‌های شمالی همچون ملوان، نساجی و ... سخت‌تر از بازی‌های دیگر بوده است. از قدیم هم دیدار با این تیم ریشه‌دار بسیار سنگین رقم می‌خورد. از طرفی دیدار هفته دهم پرسپولیس با ملوان در انزلی است و مقابل این تیم در خانه‌اش بازی کردن خیلی سخت خواهد بود. ملوان هم اکنون در رده پانزدهم جدول لیگ برتر است و بازی کردن با تیم‌های پایین جدول برای هر تیم بالای جدولی مشکل است.

اصلانیان در پایان در مورد کیفیت مهاجمان ملی‌پوش حاضر در لیگ برتر خاطرنشان کرد: 9 هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته است و بازیکنان تهاجمی تیم‌ها آنچنان کیفیت مطلوبی ندارند و نمایش قابل قبولی از خود نشان ندادند. مهدی قایدی و شهریار مغانلو که مدعی حضور در تیم ملی هستند هنوز شرایط آرمانی را ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *