اطلاع پاپ از سوء استفاده‎ جنسی در کلیسا؛ پاپ فرانسیس باید استعفا دهد

15:42 - 04 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۴۸۳
یکی از مقامات سابق کلیسای واتیکان در پی رسوایی جنسی گسترده در کلیسا‌های کاتولیک در آمریکا خواستار استعفای پاپ فرانسیس شده است.

اطلاع پاپ از سوء استفاده‎ جنسی در کلیسا؛ پاپ فرانسیس باید استعفا دهدبه گزارش گروه بین‌الملل ، اسقف «کارلو ماریا ویگانو» طی نامه‌ای ۱۱ صفحه‌ای که در جریان سفر اخیر پاپ فرانسیس به ایرلند در اختیار رسانه محافظه‌کار کلیسا گذاشته شده اعلام کرده است که پاپ فرانسیس از آزار جنسی اسقف آمریکایی به کودکان اطلاع داشته، اما در این باره اقدامی نکرده است.

کارلو ماریا ویگانو می‌گوید: پاپ فرانسیس ۵ سال پیش از پذیرفتن استعفای اسقف آمریکایی، از تجاوز جنسی او به کودکان اطلاع داشته است.

این مقام سابق کلیسای کاتولیک اعلام کرده که سال ۲۰۱۳ به پاپ فرانسیس گفته که «کاردینال تئودور مک‌کاریک» با اتهامات جنسی بسیاری مواجه است.

مقامات کلیسای کاتولیک از اظهار نظر درباره این ادعا خودداری کرده‌اند.

طی ماه‌های گذشته مقامات کلیسا اعلام کرده بودند که اتهامات وارد شده علیه کاردینال تئودور مک‌کاریک مبنی بر تجاوز جنسی او به یک پسر ۱۶ ساله حدود ۵۰ سال قبل معتبر بوده است.

طی ماه‌های اخیر موارد بسیاری از تجاوز جنسی به کودکان در کلیسا افشا شده و اوایل ماه جاری میلادی نیز دیوان عالی ایالت پنسیلوانیا گزارشی شامل اسامی ۳۰۰ کشیش که متهم به تجاوز جنسی به کودکان منتشر کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *