رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موج بازداشت و اخراج کارگران مهاجر سیاه‌پوست در امارات

15:03 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۷۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
امارات اقدامی برای مقابله با نژادپرستی و خشونت علیه مهاجران سیاه‌پوست در این کشور انجام نداده است.

خبرگزاری میزان – دو نهاد حقوق بشری اخیرا و در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به وضعیت کارگران مهاجر و به‌خصوص سیاه‌پوستان در امارات پرداختند.

به گزارش «emiratesleaks»،  دو نهاد حقوق بشری «یورومد و موسسه جهانی برای آب، محیط و سلامتی»، با ارائه بیانیه مشترکی در شورای حقوق بشر سازمان ملل بر نژادپرستی و تبعیض وحشتناکی که علیه کارگران مهاجر در امارات روی می‌دهد، تاکید و آن را محکوم کردند.

بر اساس این بیانیه، بسیار ناامید کننده است که در سال 2022، [اعمال نژادپرستانه] در جوامعی که مدعی مدرن‌سازی هستند، رخ می‌دهد.

یکی از مقامات «یورومد» بیانیه‌ای را به شورای حقوق بشر ارائه و از کمپین «جامع و خودسرانه» پلیس امارات صحبت کرد که یک سال پیش ایجاد شده و طی آن دستکم 375 کارگر مهاجر آفریقایی بازداشت و اخراج شدند.

این بیانیه می‌گوید: آنها به طور قانونی در یک کشور زندگی و کار می‌کردند و تنها جرمشان سیاه‌پوست بودن آنهاست.

چند نهاد حقوق بشری در گزارش‌هایی موارد متعدد نقض آشکار حقوق کارگران مهاجر از جمله زندانی کردن، شکنجه و اخراج اجباری صدها کارگر مهاجر آفریقایی در ژوئن 2021 را افشا کرده‌اند.

دو نهاد حقوق بشری طی گزارشی در سپتامبر 2021 بر اساس بیش از 100 شهادت شاهدان با عنوان «آنها به ما گفتند که از سیاه‌پوستان آفریقایی متنفرند»، فاش کردند که مقامات امارات کمپینی از تهاجمات گسترده و دستگیری صدها کارگر آفریقایی را در این کشور به راه انداخته‌‎اند.

گزارش‌‎ها حاکی از آن است که این کارگران مهاجر پیش از بازداشت به طور غیرقانونی بازداشت، شکنجه و سپس اخراج شده‌اند.

بیانیه ارائه شده به شورای حقوق بشر سازمان ملل از مقامات امارات خواسته تا «موضعی شفاف و علنی علیه هدف قرار دادن مهاجران رنگین پوست با انگیزه نژادی اتخاذ و اطمینان حاصل کنند هر فردی که پیش از این متحمل آسیب ناشی از این رفتارهای غیرانسانی و تبعیض‌آمیز شده، آسیب‌ها جبران شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *