استفاده مخفیانه رژیم صهیونیستی از تسلیحات بیولوژیکی علیه فلسطینیان

13:52 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۵۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی از مواد سمی و بیولوژیکی علیه فلسطینیان در موارد مختلف استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان - جزئیات استفاده مخفیانه رژیم صهیونیستی از سلاح‌های بیولوژیکی و مواد سمی علیه فلسطینی‌ها در جریان کمپین پاک‌سازی قومی در سال‌های 1947/1948 در مقاله‌ای توسط دو مورخ فاش شده است.

«بنی موریس» و «بنیامین کیدار»، دو مورخ در اراضی اشغالی در مقاله‌ای به این موضوع پرداخته‌اند.

این مقاله برخلاف میل نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی است که سال‌ها تلاش کرده تا مانع افشای هرگونه اسناد تاریخی که جنایات جنگی علیه کشورهای عربی را افشا می‌کند مانند قتل اسرا، پاکسازی قومی و ... شود؛ این مقاله بر اساس اسناد اصلی ذخیره شده در بایگانی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین سایر بایگانی‎هاست.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، مقاله‌ای از این دو مورخ به جزئیات استفاده رژیم صهیونیستی از این تسلیحات پرداخته است.

این مقاله جزئیاتی از نحوه مشارکت دانشمندان همراه با واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی در یک کارزار نظام‌مند برای مسموم کردن چاه‌های آب و گسترش باکتری‌های «تیفوس» در روستاها و شهرهای عربی و همچنین در میان ارتش‌های مصر و اردن ارائه می‌کند.

هدف از این اقدام ترساندن جمعیت عرب-فلسطینی، وادار کردن آنها به ترک و تضعیف ارتش‌های عربی بود؛ گفته می‌شود که استفاده از تسلیحات بیولوژیکی توسط مقامات ارشد رژیم صهیونیستی تایید شده است.

همین روش در غزه در ماه می 1948، مورد استفاده قرار گرفته است؛ ظاهرا دو سرباز صهیونیست از یک یگان نیروهای ویژه به عنوان سربازان عرب ظاهر شدند و با لوله‌های حاوی میکروب حصبه به غزه نفوذ کردند.

 ماموریت آنها این بود که منبع آب محلی را مسموم کنند تا جلوی پیشروی ارتش مصر را بگیرند، اما آنها دستگیر و سپس توسط دادگاه نظامی مصر در آگوست 1948 به اعدام محکوم شدند.

استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی برای نزدیک به یک قرن، از زمان پروتکل ژنو در سال 1925 غیرقانونی بوده است؛ این امر استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی را در درگیری‎های مسلحانه بین‌المللی ممنوع می‌کند؛ اگرچه رژیم صهیونیستی، از تعهد به پروتکل خودداری کرده اما 183 کشور این کار را انجام داده‌اند.

در حالی که رژیم صهیونیستی هرگز به طور علنی به استفاده از تسلیحات شیمیایی اعتراف نکرده، اما در چندین نوبت این اقدامات افشا و عوامل آن دستگیر شده‌اند.

بنابراین، هیچ طرفی نباید از این واقعیت که رژیم صهیونیستی از سلاح های بیولوژیکی علیه فلسطینی‌ها در سال 1948 استفاده کرد، خیلی تعجب کند؛ این رژیم اشغالگر همچنین دارای سلاح‎های هسته‌ای است که هرگز اجازه بازرسی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا هیچ فرد و گروه دیگری از این تسیلحات، نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *