رئیس کل دادگستری استان کردستان:سازمان بازرسی وظایف حساس و خطیری در راستای مبارزه با فساد دارد

12:38 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۴۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در دیدار با رئیس و کارکنان اداره کل بازرسی استان کردستان با تاکید بر خشکاندن گلوگاه‌های فساد در استان، گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حًسن جریان امور از مهمترین وظایف سازمان بازرسی است.

خبرگزاری میزان - به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری استان کردستان در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن حضور در اداره کل بازرسی استان، با رئیس و کارکنان این اداره دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: سازمان بازرسی که از ادارات تابعه قوه قضاییه به شمار می‌رود وظایف بسیار حساس و خطیری در راستای مبارزه با فساد در سازمان‌ها بر عهده دارد و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور از جمله این وظایف است.

وی افزود: اهمیت هر فرد یا دستگاهی در کشور منوط به اهمیت وظایف فرد یا دستگاه مربوطه دارد و آنچه که عامل پیشرفت و توفیق در یک نظام یا حکومت است شامل وجود قوانین بروز، کارآمد و متناسب با ماموریت‌های مختلف، مجریان صالح و شایسته که این قوانین را اجرا کنند و همچنین نظارت بر اجرای صحیح این قوانین و مجریان است .

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن ابراز خشنودی از کسب رتبه اول کشوری توسط سازمان بازرسی کردستان در ارزیابی‌های بعمل آمده ابراز، تاکید کرد: خوشبختانه در استان کردستان مبارزه بسیار جدی با فساد وجود دارد ولکن خشکاندن گلوگاه‌های فساد نیز از جمله وظایف این سازمان است که با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان : با همت مرزبانان و حمایت دستگاه قضایی عرصه بر قاچاقچیان تنگ خواهد شد

در ادامه این دیدار، عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان نیز اظهار کرد: در سال جاری 82 درصد از گزارش‌های تعقیب اداری و انتظامی و 84 درصد از گزارش‌های کیفری منجر به صدور آرای محکومیت برای متهمان در محاکم قضایی استان شده است .

وی افزود: 91 درصد از گزارش‌های تعقیب کیفری در دادسراهای استان منجر به صدور کیفرخواست شده است و در حوزه ارتقای عملکرد نیز اقدامات اثربخش این اداره کل 8 برابر شده است.

شایان ذکر است که سازمان بازرسی کل کشور در 19 مهرماه سال 1308 هجری شمسی تاسیس شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *