بی توجهی بی‌بی‌سی به شکایت کارکنان زن از آزار آنلاین

10:10 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۸۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شماری از کارکنان زن بی‎بی‎سی این شبکه را به دلیل نادیده گرفتن شکایت‌هایشان درباره کارزار آنلاین مورد انتقاد قرار دادند.

خبرگزاری میزان – کارکنان ارشد زن «بی‌بی‌سی» این شبکه را به نادیده گرفتن شکایت خود درباره کارزار انتقام شخصی یکی از کارکنان متهم کردند.

به گزارش «گاردین»، کارکنان ارشد زن «بی‌بی‌سی» از جمله «هلن توماس»، مدیر مستعفی این شبکه اعلام کرد که «بی‌بی‌سی»، شکایت‌های آن‌ها از آزار و سوءاستفاده آنلاین یکی از کارکنان را نادیده گرفت تا این که «الکس بلفیلد» به آزار چند همکار مرد خود متهم و به پنج سال و نیم زندان محکوم شد.

کارکنان ارشد زن «بی‌بی‌سی» این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا این شبکه زمانی موضوع سوءاستفاده آنلاین و آزار را جدی گرفت که یک مرد در آوریل 2020 هدف این کارزار شد؟

آن‌ها می‌گویند که با وجود درخواست از «بی‌بی‌سی» برای انجام تحقیقات مستقل در مورد نحوه رسیدگی به شکایت‌های خود، «بی‌بی‌سی» به انجام یک بررسی داخلی بسنده کرد؛ ضمن این که از زنان شاکی خواست تا سوءاستفاده‌ها و آزارهای آنلاین را نادیده بگیرند.

این زنان با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که محکوم شدن «بلفیلد» اگرچه خبر خوبی بود اما مسئله این است که حتی یک روز از محکومیت حبس او به دلیل آزار زنان نبوده است.

براساس گفته قاضی پرونده، این مرد 42 ساله با به کار گرفتن یک ارتش سایبری، از اینترنت به عنوان یک سلاح استفاده کرده و شماری از افراد را هدف قرار داد؛ چهار زن نیز قربانی «کارزار انتقام شخصی» «بلفیلد» بودند.

قاضی ضمن صدور حکم ممنوعیت نامحدود تماس «بلفیلد» با زنان، تاکید کرد که او مرتکب آزار و اذیت منجر به ناراحتی و ارعاب شده است.

کارزار مذکور، شامل هزاران ایمیل ارسال شده طی 10 سال و همچنین ارعاب زنان مذکور بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر بی بی سی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *