تجاوز جنسی و قتل عام؛ نتیجه ماموریت‌های ادعایی ارتش فرانسه در آفریقا

9:02 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۸۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرانسه در حالی به ماموریت‌های به اصطلاح ضد تروریستی خود در آفریقا پایان می‌دهد که این ماموریت‌ها چیزی جز سوءاستفاده و تجاوز جنسی و قتل عام غیرنظامیان نبوده است.

خبرگزاری میزان – ارتش فرانسه قصد دارد به ماموریت خود در آفریقا پایان دهد تا پرونده رسوایی‌هایش در مستعمرات سابقش در سراسر آفریقا را به نوعی ببندد.

به گزارش «اسپوتنیک»، خبرگزاری فرانسه اخیرا اعلام کرد که حضور 62 ساله ارتش فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

براساس گزارش مذکور، 130 سرباز فرانسوی باقی مانده در جمهوری آفریقای مرکزی نیز تا دو ماه آینده این کشور را ترک خواهند کرد.

پایان ماموریت ارتش فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی تلاشی برای پایان دادن به ماموریت‌های مثلا ضد تروریسم و آموزش‌های بی ثمر ارتش کشورهای آفریقایی سابقا مستعمره است که نتیجه ای جز سوءاستفاده و تجاوز جنسی و قتل عام غیرنظامیان نداشت.

یک تحلیلگر حوزه آفریقا می‌گوید: تنش‌های موجود میان فرانسه و جمهوری آفریقای مرکزی در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ دلیل اصلی تشدید تنش‌ها رسوایی‌های جنسی مربوط به خردسالان است که حدود هفت سال پیش، علیه سربازان فرانسوی مطرح شد.

وی افزود: در عین حال احساسات ضد فرانسوی در سال‌های اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی بنا به دلایل متعددی رشد کرد.

به گزارش «رادیو بین المللی فرانسه»، در سال 2015 دستکم 98 مورد اتهام آزار جنسی دختران خردسال توسط نیروهای سازمان ملل و سربازان فرانسوی مطرح شد.

فرانسه پس از انجام تحقیقات، پنج سرباز را به دلیل آزار و اذیت جنسی دو دختر تنبیه کرد، اما تصمیم گرفت که هرگونه اتهام دیگری را رد کند.

این در حالی است که همزمان بررسی‌ها نشان داد که ماموریت اصلی سربازان اروپایی در جمهوری آفریقای مرکزی در اندازه ای کمتر از حد انتظار انجام شد.

یک نماینده پارلمان اروپا در سال 2021 اعلام کرد که ماموریت آموزشی پنج ساله اخیر نتایج قابل توجهی به همراه نداشته است؛ اتحادیه اروپا هزاران سرباز را آموزش داده که توانایی جنگیدن را ندارند، زیرا ماموریت آموزشی، ماموریت مناسبی نبوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *