رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیلی استار: بایدن حمایت از حقوق بشر در عربستان را در ازای نفت فروخت

15:53 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۱۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا نفت را بر موضوع حقوق بشر ترجیح داده و چشم خود را بر روی نقض حقوق بشر در عربستان می‌بندد.

خبرگزاری میزان - کمتر از 24 ساعت در عربستان طول کشید تا «جو بایدن»، رئیس‌ جمهور آمریکا، چهره‌ای را که مدت‌ها از خود به عنوان مدعی دفاع از حقوق بشر ساخته بود، از بین ببرد.

به گزارش «دیلی استار»، گذشته «بایدن» در دوران مبارزات انتخاباتی شامل فهرستی از وعده‌های انتخاباتی است که او در سال 2019 درباره عربستان و پاسخگو کردن مقامات این کشور داده است.

برای بسیاری، مطابقت دادن این وعده‌های سرسختانه در سال 2019 و سفر اخیر «بایدن» به عربستان و دست دادن با ولیعهد این کشور دشوار است.

تصاویر مربوط به دست دادن رئیس جمهور آمریکا با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان بلافاصله در رسانه‌ها منتشر شد و در صفحه نخست روزنامه «واشنگتن پست» قرار گرفت؛ روزنامه‌ای که «جمال خاشقجی» ستون نویس آن بود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این عقیده است که «محمد بن سلمان» شخصا بر قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی نظارت داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی که وعده پاسخگو کردن عربستان را داده بود در سفر به عربستان از «تقویت یک شراکت راهبردی» سخن به میان آورد.

بسیاری از فعالان حقوق بشری و روزنامه‌نگاران آمریکایی دست دادن رئیس جمهور این کشور با ولیعهد سعودی را شرم‌آور توصیف کردند.

اگرچه اظهارات بایدن در دیدار با بن سلمان مشخص نشد اما بلافاصله کاخ سفید با عجله ترتیبی داد که وی سخنان کوتاهی ارائه و چند موضوع را مطرح کند.

وی مدعی شد که پرونده خاشقجی را در رأس دیدارش با ولیعهد سعودی قرار داده و به صراحت گفته است.

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: دیدگاه‌های من درباره خاشقجی کاملا واضح و مثبت بوده است و من هرگز درباره حقوق بشر سکوت نکرده‌ام.

اما به نظر می‌رسد که دست دادن وی با ولیعهد عربستان تعیین کننده و گویای همه چیز بود؛ بایدن حمایت از حقوق بشر را در ازای نفت فروخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *