رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همراهی سازمان ملل با رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان

12:21 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۶۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
با وجود لفاظی‌های بسیار درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، سازمان ملل هرگز این رژیم را در قبال جنایاتش پاسخگو نمی‌کند.

خبرگزاری میزان -  حملات رژیم صهیونیستی 17 کودک فلسطینی را طی بمباران سه روزه غزه از 5 تا 7 آگوست به شهادت رساند؛ دو تن دیگر در جریان حملات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی در 9 آگوست به شهادت رسیدند.

«میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، به شدت این حملات را محکوم کرده و گفت: قتل و معلول کردن بسیاری از کودکان در سال جاری توسط نیروهای اسرائیلی غیراخلاقی است؛ چنین حملاتی باید متوقف شود.

اکنون حدود دو ماه از این اظهارات گذشته اما پاسخگویی رژیم صهیونیستی کجاست؟

به گزارش «insidearabia»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که «قوانین بین‌المللی بشردوستانه واضح است و انجام چنین حملاتی که انتظار می‎رود به طور تصادفی غیرنظامیان را به قتل برساند یا زخمی کند یا به اهداف غیرنظامی آسیب برسانند، به شیوه‌ای نامتناسب با مزیت نظامی مشخص و مستقیم پیش‌بینی شده، ممنوع است.»

اما والدین فلسطینی بارها و بارها این سخنان را شنیده‌اند، با این حال رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار آنها و فرزندانشان بدون مجازات مطلق ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش گروه حقوق بشری دفاع از کودکان فلسطین (DCIP) به عنوان یکی از هفت گروه حقوق بشری است که از سوی رژیم صهیونیستی در ماه آگوست تعطیل شد، از اول ژانویه سال جاری میلادی، این رژیم حدود 40 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در سوم آگوست گذشته و درست دو روز قبل از بمباران غزه، نظامیان صهیونیست پسر 16 ساله فلسطینی را در اردوگاه آوارگان جنین واقع در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این سؤال پیش می‌آید که رژیم صهیونیستی می‌تواند چند کودک دیگر فلسطینی را قبل از اینکه جامعه بین‌الملل کاری – هرگونه اقدامی– برای تحریم یا محکوم کردن آن انجام دهد،به قتل برساند؟

دو سال پیش، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل گفتند که از گزارش‌های مربوط به کشتار کودکان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست، به‌ویژه در شرایطی که تهدیدی به مرگ یا جراحت جدی برای آنها وجود ندارد، «عمیقاً نگران» هستند؛ کارشناسان سازمان ملل چنین اقداماتی را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» توصیف کردند.

بر اساس گزارش سالانه کودکان و درگیری مسلحانه، در سال بعد از این اظهارات، نظامیان صهیونیست 78 کودک فلسطینی را به شهادت رساندند، 982 کودک دیگر را معلول و 637 نفر را بازداشت کردند.

در اوایل سال جاری، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، هشدار داد که در صورت تکرار خشونت علیه کودکان فلسطینی در سال 2022، رژیم صهیونیستی باید به فهرست سیاه سازمان ملل اضافه شود.

اکنون دو سوم از سال جاری میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم و چندین کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، چرا سازمان ملل اکنون سکوت کرده است؟ این کشتارهای اخیر در حالی اتفاق می‌افتند که حملات نظامی رژیم صهیونیستی اساسا روستاهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی را به «میدان تیراندازی» تبدیل کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *