رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسرائیل تنها رژیم محکوم به نقض حقوق زنان در سازمان ملل

15:22 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۳۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها از سوی سازمان ملل به نقض حقوق زنان محکوم شده است.

خبرگزاری میزان – سازمان ملل در روزهای پایانی جولای 2022 برای چندمین بار، رژیم صهیونیستی را به عنوان تنها رژیم ناقض حقوق زنان در جهان معرفی کرد.

به گزارش « unwatch، csmonitor و تایمز آو اسرائیل»، سازمان ملل در جولای سال جاری با 40 رای موافق در مقابل 6 رای مخالف و 4 رای ممتنع مجددا رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم ناقض حقوق زنان محکوم کرد.

دلیل این محکومیت سیاست‌های ناقض حقوق زنان در رژیم صهیونیستی است که هم زنان صهیونیست و هم زنان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی متهم شد که گذشته از ایجاد موانع در مسیر احقاق حقوق، پیشرفت و خوداتکایی زنان، زنان فلسطینی را مکررا تحت تاثیر مداوم نقض سیستماتیک حقوق خود در چارچوب نقض حقوق بشر فلسطینیان قرار داده است.

سازمان ملل در سال‌های 2021، 2020، 2019 و 2015 نیز رژیم صهیونیستی را تنها ناقض حقوق زنان در جهان معرفی کرده بود.

از منظر قطعنامه‌های تصویب شده، اشغالگری رژیم صهیونیستی مانع بزرگی برای زنان و دختران فلسطینی برای استیفای حقوق خودشان است.

نکته مهم این که همه قطعنامه‌های سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی در موضوع نقض حقوق زنان با اکثریت آرا به تصویب رسیدند و البته مدعیان اصلی حقوق بشر مانند انگلیس، کانادا و آمریکا از مخالفان قطعنامه‌های مذکور بودند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که ورای نقض حقوق زنان فلسطینی که موضوعی ثابت شده و مستند است، حقوق زنان در اراضی اشغالی در وجوه مختلفی نقض می‌شود و رفتار تبعیض آمیز علیه آنان در حال عادی شدن است.

«میدل ایست آی»، در گزارشی که به موضوع نقض حقوق زنان در اراضی اشغالی اختصاص داده بود، نوشت: زنان در اسرائیل موجی از خشونت و تبعیض جنسی را تجربه و تحمل می‌کنند؛ این در حالیست که رژیم صهیونیستی و کابینه اش توجهی به این موضوع ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *