دروغ اعتصاب بازاری‌ها در تهران/ کسبه بازار: آشوب‌گران به زور گفتند مغازه‌هایتان را ببندید

16:12 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۸۵۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
پس از اتفاقات روز گذشته در بازار تهران، وضعیت این محل در حالت عادی و روال معمول خود مانند سایر ایام سال قرار دارد.

خبرگزاری میزان _ روز گذشته شنبه 16 مهرماه تعدادی از اغتشاشگران پس از اینکه کیوسک انتظامی مستقر در بازار را به آتش کشیدند، با حضور در سطح بازار اقدام به آتش زدن تعدادی سطل آشغال کرده و با ایجاد ناامنی سعی در اخلال روند اقتصادی بازاریان کردند به طوریکه به اجبار با حضور در برخی از فروشگاه‌ها کسبه را وادار به بستن مغازه‌های خود کردند و در ادامه نیز با ایجاد تنش نظم عمومی را در آن نقطه از جامعه برهم زدند.

در ادامه این اقدامات هنجارشکنانه، برخی از رسانه‌های معاند با انتشار شایعات کذب و دروغین عنوان کردند بازار به حالت تعطیل درآمده و بازاریان و کسبه برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند. رسانه‌های معاند در ادامه ادعاهای خود عنوان کرده بودند بازار در روز آینده تعطیل خواهد بود و بازاریان از انجام اقدامات اقتصادی خودداری خواهند کرد.

در پی اتفاقات روز گذشته، خبرنگار خبرگزاری میزان برای بررسی وضعیت بازار تهران به این محل رفته و موضوع را از اهالی کسبه بازار تهران پرس و جو کرد.

یکی از بازاریان در راسته بازار زرگرها در پاسخ به این سوال که روز گذشته چه اتفاقی افتاد، گفت: بعد از اینکه بازار از حالت طبیعی خود خارج شد، چند نفر به زور وارد مغازه شده و گفتند که کار و بار رو تعطیل کنید، ما هم از ترس اینکه آسیبی به لوازم داخل فروشگاه وارد شود، به ناچار مغازه را بستیم.

وی افزود: بعد از اینکه مغازه را بستم وارد سطح بازارچه شدم که دیدم تعدادی در حال شعار دادن هستند.

یکی دیگر از بازاریان در پاسخ به اینکه روز گذشته در بازار چه اتفاقی رخ داد، گفت: در حال انجام کارهای روزمره خود بودم که یک آن دیدم چند نفری با صورت پوشیده به معابر بازار آمده و با سر دادن شعارهایی نظم بازار را به هم زدند.

این بازاری ادامه داد: در ادامه افراد با آتش زدن کیوسک انتظامی امنیت بازار را بر هم زدند و موجب وحشت زنان و کودکان در تردد در این محدوده شدند.

وی در پاسخ به ادعای اعتصاب بازاریان گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نبوده و پس از اینکه اوضاع کمی آرام شد، به کار عادی روزمره خود ادامه می‌دهیم.

یکی دیگر از بازاریان در خصوص اینکه اقدامات آشوبگران چه بر سر کسب و کارشان آورده است؟، گفت: هر روز برای کسب درآمد و تامین مخارج زندگی وارد بازار می‌شوم اما برخی از افراد که از مردم هم نیستند با اقداماتشان باعث ایجاد اخلال در کسب و کار ما شده و کاسبی ما را به هم زدند.

وی افزود: مشخص نیست که این افراد به دنبال چه چیزی هستند و برای پیشبردن اهداف خود می‌خواهند از نام و اعتبار بازاریان سوءاستفاده کرده و به مقاصد خودشان برسند.

برهمین اساس، بررسی میدانی خبرنگار میزان از بازار تهران در روز «یکشنبه 17 مهرماه» نشان می‌دهد جو بازار مانند روزهای دیگر سال بوده و شهروندان برای تهیه مایحتاج خود به بازار آمده و در حال خرید لوازم مد نظر خود بودند. در این بین همچنین نیروهای انتظامی برای برقراری هر چه بیشتر نظم و امنیت بازار در حال تردد در سطح بازار بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *