رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت بالاترین نرخ خودکشی جهان در قاره آفریقا

12:36 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۳۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قاره آفریقا بالاترین نرخ خودکشی را در جهان به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان – سازمان جهانی بهداشت گزارش داده که قاره آفریقا بالاترین نرخ خودکشی را در جهان دارد.

به گزارش «آناتولی»، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود 11 نفر در هر 100 هزار نفر در سال بر اثر خودکشی در منطقه آفریقا می‌میرند که بالاتر از میانگین جهانی 9 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

بیانیه سازمان جهانی بهداشت می‎گوید که این امر تا حدی به دلیل اقدامات ناکافی برای رسیدگی و پیشگیری از عوامل خطر، از جمله شرایط سلامت روان است که در حال حاضر 116 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است، در حالی که این رقم در سال 1990 حدود 53 میلیون نفر بود.

منطقه آفریقا به ازای هر 500 هزار نفر یک روانپزشک دارد که 100 برابر کمتر از توصیه  سازمان جهانی بهداشت است.

خودکشی یک مشکل عمده بهداشت عمومی است و هر مرگ ناشی از خودکشی یک تراژدی است؛ متأسفانه، پیشگیری از خودکشی به ندرت در اولویت برنامه‌های بهداشت است؛ برای مقابله با بار فزاینده بیماری‌های مزمن و شرایط غیر عفونی مانند اختلالات روانی که می‌تواند به خودکشی کمک کند، باید سرمایه گذاری قابل توجهی انجام شود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که برای پاسخ به این چالش، یک کمپین رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده که هدف آن افزایش آگاهی عمومی و جلب حمایت دولت‌ها و سیاست‌گذاران برای افزایش تمرکز و بودجه برای برنامه‌های سلامت روان، از جمله تلاش‌های پیشگیری از خودکشی است.

این کمپین که در آستانه روز جهانی بهداشت روان در 10 اکتبر راه اندازی شده است، با هدف دستیابی به 10 میلیون نفر در سراسر منطقه آفریقاست.

بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد هزینه‌ای که در آفریقا برای مراقبت‌های پزشکی و درمان کنار گذاشته می‌شود که کمتر از یک چهارم توصیه‌های سازمان ملل در این زمینه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *