رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواجهه پناهجویان افغانستانی با بحران‌های متعدد در اروپا

15:07 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۵۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان افغانستانی با بحران‌‎های متعددی در آمریکا و اروپا مواجهند و وعده‌های داده شده به آنها محقق نشده است.

خبرگزاری میزان – نیروهای نظامی آمریکا و ناتو ماه آگوست سال 2021، افغانستان را پس از دو دهه اشغالگری ترک کردند.

اکنون بیش از یک سال از این خروج آشفته می‌گذرد اما همچنان وعده‌های داده شده از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به پناهجویان افغانستانی و به‌خصوص افرادی که با نظامیان ناتو همکاری می‌کردند، عملی نشده است.

به گزارش « npr»، برخی از این افراد به عنوان مترجم با ارتش آمریکا همکاری می‌کردند و اکنون در انتظار ویزاهای آمریکا به سر می‌‌برند.

هزاران متقاضی افغانستانی برای ویزای مهاجرتی ویژه هنوز در انتظار تصمیم‌گیری هستند؛ بیش از 74 هزار متقاضی افغانستانی در انتظار دریافت ویزای ویژه آمریکا هستند اما در یک روند پیچیده گرفتار شده‌اند.

اما این تنها مترجمان افغانستانی نیستند که با بحران دست‌وپنجه نرم می‌کنند بلکه این موضوع درباره تمامی پناهجویان افغانستانی که در سال اخیر از این کشور خارج شده‌اند نیز صدق می‌کند و آنها با آینده‌ای نامطمئن در آمریکا و اروپا به سر می‌‎برند.

پیش از تابستان گذشته، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا سالانه کمتر از دو هزار درخواست برای ویزای آزادی مشروط بشردوستانه از همه ملیت‌ها دریافت کرد اما بین جولای 2021 و سپتامبر سال جاری، تعداد درخواست‌ها تنها از اتباع افغانستان به بیش از 49 هزار و 500 مورد افزایش یافت - 70 درصد از این درخواست‌ها از افرادی بود که هنوز در افغانستان هستند.

تقریباً درخواست حدود 10 هزار نفر از متقاضیان افغانستانی رد شده و 410 تبعه افغانستانی در خارج از آمریکا به طور مشروط پذیرفته شده‌اند.

پناهندگان افغانستانی، که بسیاری از آنها وضعیت مهاجرتی نامشخصی دارند، با بحران‌های زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند.

هزاران پناهجوی افغانستانی که در دو دهه گذشته به آمریکا آمده‌اند، با چالش‍‌های روزمره مانند یافتن شغل، باز کردن حساب‌های بانکی و گرفتن گواهینامه رانندگی دست و پنجه نرم می‌کنند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *