کتاب «سربردامن ماه» منتشرشد

16:02 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۵۹۱۳
بمناسبت سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج) رمان «سربردامن ماه» زندگی نامه داستانی بانو حدیث، مادربزرگ امام زمان(عج) نوشته فاطمه دولتی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «سربردامن ماه» توسط خانم فاطمه دولتی که پیش از این رمان من برمیگردم را با موضوع زنان رجعت کننده در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسانده است در اثر جدیدش به سراغ یک بانوی نمونه رفته. بانویی که در دوران خلیفه عباسی و عصرحیرت که وضع شیعیان به شدت سخت شد و هر روز ادعایی در رابطه با جانشینی امام یازدهم بالا می‌گرفت با اراده‌ای پولادین مقابل عباسیان و فرزندش جعفر ایستاد و اجازه نداد آنان ریشه شک را آبیاری کنند و کمر به نابودی اعتقادات شیعیان ببندند.

کتاب «سربردامن ماه»

«سربردامن ماه»

این بانوی نمونه «بانو حٌدیث» همسر امام هادی(ع)، مادرِ امام حسن عسکری(ع) و جده قائمِ آل محمد(عج) است.

داستانِ کتاب «سربردامن ماه»، داستانِ زندگی «جده» است و در خلال زندگی این بانوی بزرگوار زمانه و عصر امام هادی(ع)، امام حسن عسگری(ع) و دوران به امامت رسیدن حضرت حجت(عج) روایت می شود.

کتاب «سربردامن ماه» با استفاده از شخصیتهای واقعی که در تاریخ از آن ها نام برده شده است و داستان پردازی که زاییده تخیل نویسنده است تبدیل به اثری جذاب و خواندنی شده است که توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

در قسمتی از کتاب می خوانیم :

قبیحه، که تاکنون آرام است، برمی‌خیزد، نوزاد را به دستِ کنیزش می‌دهند، در چشم‌هایش برق شادی نمی‌بینم، جا خورده اما خود را نمی‌بازد: «چون زبیده باشم که پایان عمرم را در تنهایی و بی کسی و فقر بگذارنم؟ هرگز چنین نخواهد شد. به والله که پسرم را به تخت می‌نشانم و تا آخرین نفسم بانوی این قصر خواهم بود. این را بدان آنکه بر حق است، بر تخت هم هست. خدای من و تو یکی‌ست. چه شده که مولای من متوکل چنان در راس است و مولای تو اباالحسن چنین در پستو و حاشیه؟ من مایلم در کنارِ خلیفه مسلمین بایستم نه چون تو همسرِ مردی باشم که برای رسیدن به حکومت و خلافت، دست به شمشیر نمی‌برد.»

«سربردامن ماه»

سری به افسوس تکان می‌دهم برایش و پاسخ می‌دهم :«به چه حرف پا می‌فشاری؟ به حرف باطل؟ زندگی در زیرِ سایه عباسیان ننگ است. حکومت و خلافت و ثروت، مقام کوچکی‌ست برای مولای من؛ که اگر بخواهد و اراده کند هر چه هست در این خاک و برای اهل خاک، برای اوست.

رمان «سربردامن ماه» به قلم فاطمه دولتی در 275 صفحه و به قیمت 95000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *