مقتدی صدر: تنها با دور کردن فاسدین از دولت و مجازات آنها گفت‌وگو خواهم کرد

23:15 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۴۱۱۶
مقتدی صدر شرط حضورش در گفتگوهای ملی را دور کردن چهره‌های سیاسی حاضر در انتخابات سابق و نیز مجازات فاسدین توسط قوه قضائیه اعلام کرد.

خبرگزاری میزان_ مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با وجود آن که مدتی پیش اعلام کرده بود به فعالیت‌های سیاسی خود پایان داده است، با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشته است که به دقت! جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با عراق را پیگیری کرده است. و در این رابطه چند نکته نظر دارد.

او در خصوص این نکات ابتدا به حمایت از سخن نماینده سازمان ملل در امور عراق که گفته بود علت اصلی مشکلات عراق فسادی است که در این کشور حکمفرما شده پرداخت و در ادامه تاکید کرد به همین علت اولین گامی که باید در این چارچوب برداشته شود آن است که تمامی چهره‌های قدیمی و احزاب و شخصیت‌‌هایی که تاکنون در ساختار سیاسی کشور حضور داشته‌اند، در دولت آینده شرکت نداشته باشند.

زبق گفته صدر این اقدام پاسخی به خواست مرجعیت و مردم انقلابی عراق خواهد بود.

او شرط حضورش در گفتگو (های ملی) را هم گفتگو بر سر دور کردن و خارج کردن چهره‌های سیاسی حاضر در انتخابات سابق و نیز مجازات فاسدین توسط قوه قضائیه اعلام کرد.

مقتدی صدر آمادگی خود را برای همکاری با سازمان ملل متحد در رابطه با انجام اصلاحات در عراق هرچند تدریجی باشد، اعلام کرد.

از نکات جالب در پیام توئیتری مقتدی صدر، توصیه او به شورای امنیت برای عدم توجه به سخنان نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد است، چون (از دیدگاه مقتدی صدر) سخنان نماینده عراق عاری از صحت است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *