هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره زمستان سخت برای اروپا

12:44 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۵۰۶
آژانس بین‌المللی انرژی می‎گوید که اروپا در زمستان امسال با خطرات بی‌سابقه‌ای برای تامین گاز طبیعی مواجه خواهد شد.

خبرگزاری میزان - آژانس بین‌المللی انرژی، می‎گوید که اروپا در زمستان امسال پس از اینکه روسیه صادرات گاز را قطع کرد، با «خطرات بی‌سابقه‌ای» برای تامین گاز طبیعی همراه خواهد شد.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش فصلی خود درباره گاز، اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل صادرات گاز روسیه در بحبوحه درگیری اوکراین، باید 13 درصد مصرف خود را در زمستان کاهش دهند.

این نهاد می‎گوید که بخش عمده‌ای از این کاهش باید ناشی از رفتار مصرف کننده مانند کاهش درجه ترموستات‌ها و تنظیم دمای دیگ‌های بخار و همچنین صرفه جویی در صنعت و تاسیسات باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی با کاهش حداقل پنج درصدی مصرف برق در ساعات اوج قیمت موافقت کرد.

تنها میزان کمی از گاز روسیه هنوز با خطوط لوله از طریق اوکراین به اسلواکی و از طریق دریای سیاه از طریق ترکیه به بلغارستان منتقل می‌شود.

صادرات گاز از دو مسیر دیگر، یعنی از زیر دریای بالتیک به آلمان و از طریق بلاروس و لهستان، متوقف شده است.

یکی دیگر از خطرات ذکر شده در این مطالعه، سرمای اواخر زمستان بود که به ویژه چالش برانگیز خواهد بود، زیرا ذخایر گاز زیرزمینی در پایان فصل به دلیل سرمای هوا با میزان کندتری جریان می‌یابد.

کسب‌وکارها در اروپا قبلاً مصرف گاز طبیعی را، گاهی اوقات صرفاً با کنار گذاشتن فعالیت‌های انرژی‌بر مانند ساخت فولاد و کود، کاهش داده‌اند.

قیمت‌های بالای گاز که برای گرم کردن خانه‌ها، تولید برق و مجموعه‌ای از فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود، در حال ثبت تورم مصرف‌کننده ۱۰ درصدی در ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپاست که از یورو استفاده می‌کنند.

بر اساس نرخ تورم این کشورها، آنقدر قدرت خرید مصرف کننده کاهش می‌یابد که اقتصاددانان رکود اقتصادی را در پایان سال جاری و ابتدای سال آینده پیش‌بینی می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *