یمن: فرودگاه‌ها و بنادر عربستان و امارات در تیررس ما هستند

23:08 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۱۱۹
سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های نفتی خارجی فعال در عربستان و امارات هشدار داد.

خبرگزاری میزان – «یحیی سریع»، سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح یمن، گفت: نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های نفتی فعال در عربستان و امارات فرصتی برای خروج می‌دهد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این راستا با بیان اینکه متجاوزان آمریکایی سعودی به آتش بسی که حق ملت یمن را برای استفاده از ثروت‌های نفتی‌اش بدهد، پایبند نیستند، تاکید کرد: نیروهای مسلح ما قادر هستند عربستان و  امارات را از منابع درآمدی خود در صورت اصرار بر محروم کردن ملت یمن از منابع درآمدی خود محروم کنند.

بیانیه شورای سیاسی عالی یمن

شورای عالی سیاسی یمن نیز با انتشار بیانیه‌ای تمدید آتش بس با وجود ادامه محاصره یمن و تجاوزات مستمر عربستان و متحدان و مزدورانش را رد کرد.

براساس این بیانیه، نیروهای مسلح ما هرگز در برابر متجاوزان در صورت  ادامه تجاوزگری و محاصره یمن دست بسته نخواهند بود و فرودگاه‌ها و بنادر و شرکت‌های نفتی وابسته به آنها در تیررس آتش ما خواهند بود.

شورای سیاسی عالی یمن  در این بیانیه تاکید کرد: به شرکت‌های نفتی فعال در کشورهای متجاوز درباره فعالیت خود و نیز به شرکت‌های کشتیرانی درباره حرکت به سمت این کشورها هشدار می‌دهیم و از سوی دیگر به مردم یمن نیز این اطمینان را می‌دهیم که نیروهای مسلح و امنیتی یمن قادر به دفاع و حمایت از آنها و بازپس گیری حقوق آنها است.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *