خودکشی در میان عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا

8:18 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۰۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار خودکشی در آمریکا طی سال گذشته بار دیگر روندی افزایشی به خود گرفته است.

خبرگزاری میزان – داده‌های مرکز ملی آمار بهداشت آمریکا نشان می‌دهد که هم تعداد و هم نرخ خودکشی در آمریکا از سال 2020 تا 2021، چهار درصد افزایش یافته است.

به گزارش «cdc.gov»، این یافته‌ها در گزارش جدیدی با عنوان «تعداد موقت و نرخ‌های خودکشی بر اساس ماه و ویژگی‌های جمعیتی: آمریکا، 2021» ارائه شده است؛ داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد خودکشی‌ها از حدود 46 هزار مورد در سال 2020 به 47 هزار و 646 مورد در سال 2021 افزایش یافته است.

تعداد خودکشی در 9 ماه طی سال 2021 در مقایسه با سال 2020 بیشتر بود که بیشترین افزایش در ماه اکتبر (11 درصد) رخ داد.

افزایش خودکشی در میان مردان آمریکایی (4 درصد) بیشتر از زنان (2 درصد) بود؛ بیشترین افزایش میزان خودکشی در میان جوانان 15 تا 24 ساله رخ داده است.

افزایش نرخ خودکشی برای جوانان در این رده سنی طی سال 2021 حدود 8 درصد افزایش داشته است.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا تاکید می‌کند: خودکشی عامل اصلی مرگ زودرس در آمریکاست؛ به ویژه در میان افراد 10 تا 34 ساله، که برای آنها دومین عامل مرگ و میر است.

در آمریکا، نرخ خودکشی از سال 1999 تا 2018 حدود 35 درصد افزایش یافته است.

یک استاد دانشگاه نیویورک درباره افزایش شدید نرخ خودکشی در میان جوانان آمریکایی می‌گوید: میزان بالاتر در میان مردان جوان ممکن است به این دلیل باشد که آنها بیشتر درگیر رفتارهای پرخطر هستند و تمایل بیشتری به دسترسی بیشتر به کشنده‌ترین ابزارها در زمینه اقدام به خودکشی دارند.

گزارش جدید تجزیه نژادی و قومیتی در مورد خودکشی‌های اخیر را ارائه نکرده است؛ با این حال، تحقیقات قبلی افزایش نگران کننده خودکشی را در میان مردان جوان سیاه‌پوست نشان داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا خودکشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *