تلاش ساکنان بزرگ ترین حلبی آباد اروپا برای زنده ماندن در زمستان

16:28 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۵۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ساکنان بزرگ ترین حلبی آباد اروپا واقع در نزدیکی مادرید، پایتخت اسپانیا با نگرانی به فرا رسیدن فصل سرما می‌نگرند.

خبرگزاری میزان – ساکنان بزرگ ترین حلبی آباد اروپا در نزدیکی «مادرید»، پایتخت اسپانیا در دو سال گذشته بدون برق زندگی کرده و برای زنده ماندن تلاش کردند؛ اما ترس از زمستان امسال همه آنان را فرا گرفته است.

به گزارش «گاردین»، با نیم ساعت رانندگی از مرکز «مادرید» می‌توان به « Cañada Real»، بزرگ ترین حلبی آباد اروپا رسید؛ حلبی آبادی که ساکنانش برای بقا تلاش زیادی می‌کنند.

آن‌ها در حالی با پنل‌های خورشیدی و آتش خود را گرم نگه می‌دارند و پخت و پز می‌کنند که فرزندانشان به دلیل بوی بد و لباس‌های شسته نشده در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

شمار قابل توجهی از ساکنان این حلبی آباد در زمستان‌ها بر اثر گازگرفتگی بخاری‌های متصل به سیلندر گاز جان خود را از دست می‌دهند یا مسموم می‌شوند.

این حلبی آباد که از دو سال پیش با قطعی برق مواجه شده، در ژانویه 2021 با سرمای شدید و در سال جاری با گرم ترین تابستان از سال مواجه شد.

ساکنان این حلبی آباد عمدتا مهاجران و پناهجویان آفریقایی و کولی‌ها هستند و هزار و 800 کودک نیز در این حلبی آباد زندگی می‌کنند.

در دسامبر 2020، گروهی از کارشناسان سازمان ملل به دولت اسپانیا هشدار دادند که کمبود برق نه تنها حق کودکان برای داشتن مسکن مناسب را نقض می‌کند، بلکه تاثیر بسیار جدی بر حقوق آن‌ها در مورد بهداشت، غذا، آب و آموزش نیز می‌گذارد.

وزیر آموزش و پرورش سابق اسپانیا که اکنون به عنوان بازرس عمومی فعالیت می‌کند، از « Cañada Real» به عنوان یک وضعیت اضطراری انسانی ناپایدار یاد می‌کند.

وی منکر عدم اجرای اسکان ساکنان « Cañada Real» نمی‌شود اما این موضوع را اساسا مشکل خاصی نمی‌داند و صرفا خواهان وصل شدن برق این حلبی آباد است، اما این اقدام نیز همچنان انجام نمی‌شود.

گزارش‌ها نشان دهنده بیش از 3 هزار اتصال برق خطرناک و غیرقانونی در « Cañada Real» هستند.

دولت اسپانیا با زدن برچسب‌های مختلف به ساکنان « Cañada Real» از تلاش برای بهبود وضعیت آنان خودداری می‌کند و تلاش دارد با تداوم وضعیت غیرانسانی در این منطقه، آنان را ناچار به فرار کند؛ کارشناسان دلیل این امر را ارزش بالای زمین محل استقرار حلبی آباد می‌دانند که در پروژه‌های بزرگ شهری مادرید نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر اسپانیا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *