بومیان کانادا هدف خشونت‌های استعماری

9:19 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۷۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان کانادا هدف انواع سیاست‌های تبعیض‌آمیز در جامعه این کشور هستند.

خبرگزاری میزان – اخیرا یک حمله با سلاح سرد در استان «ساسکاچوان» کانادا به وقوع پیوست و موجب کشته و مجروح شدن چندین نفر شد.

به گزارش «کانورسیشن»، کشتار جمعی اخیر در «جیمز اسمیت کری نیشن»، بسیاری را در تلاش برای درک اینکه چه چیزی می‌تواند منجر به چنین تلفات وحشتناکی شود، قرار داده است.

مشخص نیست که انگیزه‌ای در پس خشونتی که ۱۱ کشته و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت، وجود داشته باشد.

توجه زیادی به علل اقدامات و تاریخچه مردان و همچنین قربانیان شده است؛ با این حال، داستان بسیار فراتر از هر یک از این زندگی‌های فردی است.

با این حال، سه جامعه‌ای که «جیمز اسمیت کری نیشن» را تشکیل می‌دهند با واقعیت‌های بسیار گسترده‌تری سروکار دارند؛ اعضای گروه‌ها در مدارس شبانه‌روزی در سراسر منطقه، از مدرسه شبانه‌روزی سابق «آلبرت» گرفته تا مدرسه «گوردون» یا مدرسه «سنت بارناباس» در دریاچه انیون، شرکت کردند.

«ساسکاچوان» معاصر عمیقا توسط تاکتیک‌های استعماری مهاجران اولیه شکل گرفته است؛ تشکیل جوامع شهرک نشین از طریق جاده، راه آهن و شیوه‌های اقتصادی ارتباط مستقیمی با سرکوب مردم بومی دارد؛ نژادپرستی عمیقاً در فرهنگ سیاسی این استان وجود دارد.

خشونت مداوم استعماری مهاجران در ساسکاچوان، مستقیماً در این تاریخ اسکان در این استان ریشه دارد.

مشخصه استعمار شهرک‌نشینان به حاشیه رانده شدن و نسل‌کشی مردم بومی است که به زور توسط مهاجران جایگزین می‌شوند.

دولت کانادا زمین را از گروه‌های بومی که تا آن زمان رونق داشتند و بر خود حکومت می‌کردند، می‌گیرد و به کسانی می‌دهد که برای سکونت و تصرف سرزمین می‌آیند؛ این اقدامات باعث محو جامعه بومی می‌شود و ذاتا خشونت آمیز است.

در کانادا می‌توان خشونت این پاک شدن را در چند لحظه کلیدی در سکونت ملل اول مشاهده کرد؛ به عنوان مثال، بندهایی در مورد تسلیم زمین‌های بومی پس از پایان مذاکرات به معاهدات اضافه شد.

مردم بومی پس از آن به حاشیه رانده شدند، زیرا دولت کانادا با هدف از بین بردن زبان‌ها و فرهنگ‌های بومی از طریق سیاست‌ها، قوانین و مدارس شبانه‌روزی، اغلب به دستور کلیساها، قوانین را تنظیم می‌کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *