اسلامی با گروسی دیدار می‌کند

12:46 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۳۹۵۶
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار می‌کند.

خبرگزاری میزان – «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی دوشنبه هفته جاری در شصت و ششمین اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی شرکت و سخنرانی می‌کند.

«اسلامی» در گفت‌وگویی با اشاره به حضورش در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس گفت: همه کشورها حق دارند در صنعت و فناوری هسته‌ای فعالیت کنند و از تکالیف مصرح اساسنامه آژانس است که دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه کشورها تسهیل کند؛ ما متعهد به ضوابط پادمان جامع و ان پی تی هستیم.

وی با تاکید بر طرح مواضع کشورمان در سخنرانی خود در اجلاس پیش رو، اظهار کرد: یکی از مواردی که به آن اشاره خواهم کرد اتهاماتی است که ناروا و پرتکرار، در بیست سال گذشته علیه ایران مطرح می‌شود؛ آن‌ها ادعاهایی را درباره مکان‌هایی مطرح می‌کنند که ساختگی است و اصلا ربطی به دولت ندارد و اساسا تاسیسات (هسته‌ای) نیستند و امکاناتی متعلق به مردم هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این‌ها اطلاعاتیست که عناصر سرویس‌های جاسوسی و ضد انقلاب پردازش می‌کنند و هر بار هم با یک ادبیات و شکل متفاوت سعی دارند از طریق آن پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را مختل کنند و این هدفشان است.

معاون رئیس جمهور هم‌چنین گفت: علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، در حاشیه آن با تعدادی از همتایان خود بر اساس درخواست‌هایی که انجام شده، دیدار خواهم داشت.

وی گفت: در این سفر با رافائل گروسی مدیرکل آژانس دیدار می‌کنم؛ امیدوارم این گفت‌وگوها تسهیل‌گر باشد تا این نوع برداشت‌ها که ناشی از فشار سیاسی و عملیات روانی علیه ایران است، هر چه زودتر پایان یابند و براساس روابط و مقررات روند امور تنظیم شود و از این مرحله به امید خدا عبور کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *