اسلامی: به تایید گزارش‌های آژانس هیچ‌گونه انحرافی در فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد

11:32 - 31 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۲۸۲۴
رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما با دست خالی وارد میدان جنگ شدند.

خبرگزاری میزان – «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از معاونان و مدیران صنعت هسته‌ای کشور در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس شرکت کردند و با حضور در مقبره شهداء با قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام شامخ شهدای گمنام این سازمان ادای احترام کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اصل نمادی از گرامیداشت عزت و شرف، مقاومت، جهاد و شهادت، ایثار و خودباوری و معنا کردن «توانستن» است.

وی گفت: ‌دشمنان همواره به دنبال آسیب رساندن و تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند؛ به‌طوری که برنامه‌ریزی فراوانی برای تحت‌الشعاع قرار دادن سفر رئیس جمهور به نیویورک انجام داده‌اند.

«اسلامی» افزود: پیوستن ایران به گروه شانگهای،‌ دستاورد بسیار مهمی بود که پس از سال‌ها تلاش نتیجه داد و ایران به عضویت گروه شانگهای پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد جمعیت جهان در کشورهای عضو گروه شانگهای قرار دارد؛ همچنین نزدیک 60 درصد از ذخایر انرژی جهان در این منطقه قرار گرفته و بیش از همه دنیا فرصت‌های توسعه، سرمایه‌گذاری و پیشرفت در این محدوده واقع شده است؛ در اصل محدوده‌ای است که اگر حتی قدرت‌های دنیا هم با ما کار نکنند، همکاری با کشورهای عضو برای پیشرفت و توسعه کفایت می‌کند، زیرا فرصت‌های بیکران و متعددی در پیش‌ روی اعضای شانگهای قرار دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه اظهار کرد: کسانی که به دنبال منزوی کردن ایران هستند، نمی‌توانند این دستاورد را تحمل کنند.

«اسلامی» گفت: همچنین همزمان با برگزاری مراسم اربعین توطئه‌ای در عراق راه انداختند تا اوضاع این کشور را متشنج کنند و اجازه ندهند مراسم اربعین به خوبی برگزار شود که به‌ حمدالله توطئه دشمنان شکست خورد و مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین نیز باشکوه برگزار شد.

وی تاکید کرد:‌ براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد بنابراین با غوغاسالاری نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند.

معاون رئیس جمهور گفت: اکنون بر اساس شرایطی که برای توافق طی شده و آخرین وضعیت مذاکرات، طرف مقابل متوجه شده است که شرایط جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای نیست که بتوانند با عملیات روانی و اقدامات سیاسی به ما فشار بیاورند و با استفاده از اهرم فشار و تحریم بتوانند از ما امتیاز بگیرند و با امتیازگیری، ایران را تضعیف کرده و اهداف خود را تسهیل کنند تا زودتر به نتایج مورد نظر خود برسند.

«اسلامی» در ادامه با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اصل نمادی از گرامیداشت عزت و شرف، مقاومت، جهاد و شهادت، ایثار و خودباوری است.

وی بیان کرد: همان‌گونه که می‌دانید مهم‌ترین رمز و رازی که در دفاع مقدس وجود داشت این بود که رزمندگان ما، تمام محاسبات رزمی و نظامی را که برای شکست ایران طراحی کرده‌ بودند، شکست دادند و همه نقشه‌های دشمن نقش برآب شد؛ آن هم به‌دلیل یکپارچگی ملت و توکل به خداوند متعال و امید به نصرت الهی بوده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد:‌ رزمندگان ما با دست خالی وارد میدان جنگ شدند و با شکست دشمن و غنیمت گرفتن تجهیزات، توانستند لشکرها تشکیل بدهند؛ این ظرفیت‌سازی با قدرت و عنایت الهی و همچنین شجاعت و قدرت فرماندهی و رهبری حضرت امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری رخ داد و شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت تا به‌حمدالله اکنون شاهد بنیان‌های مستحکمی در کشور باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: شاهد بهبود و روند رو به رشد وضعیت اقتصادی کشور هستیم؛ در حالی که میانگین رشد اقتصادی دنیا در دوره کرونا حدود 2 درصد بوده و کشور ما نیز با توجه به تحریم‌ها و شرایط کرونا شاهد رشد اقتصادی بوده است.

وی تاکید کرد: نباید ناامید بود بلکه باید کار و تلاش را سرلوحه قرار داد و باید ایثارگرانه گام‌های محکم را برای پیشرفت کشور برداشت تا انشاالله زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حوزه فناوری و صنعتی بیشتر شود و آسیب‌پذیری ما از بین رود و از آن طریق بتوان با وضعیت متفاوت‌تری کیفیت زندگی و معیشت مردم را ارتقا داد و در اقتصاد ملی اثرگذار بود.

«اسلامی» گفت: در هفته دفاع مقدس با همه شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا میثاق می‌بندیم که کوتاهی و غفلت نکنیم، همچنین در انجام امور مصمم باشیم و در جایی که قرار داریم بیش از آنچه انتظار است به خدمات‌رسانی بپردازیم.

وی تاکید کرد: در خدمات‌رسانی و مسئولیت‌پذیری نباید بهانه‌جویی کرد و باید متعهدانه‌تر و با علاقه بیشتر کار و تلاش کنیم تا شاهد پیشرفت سریع‌تر سازمان و در نهایت امور کشور و عزتمندی بیشتر ملت ایران باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *