پویش«به عشق حسین(ع) می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم از قصاص پس از 9 سال در کرمانشاه شد

14:00 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۲۲۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: اعضای شعبه 45 شورای حل اختلاف توانستند یک محکوم به قصاص را که 9 سال در انتظار اجرای حکم خود بود، با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات دهند.

خبرگزاری میزان - منوچهرفتاحی اظهار کرد: در سال ۱۳93 نزاعی بین دوطایفه در شهرستان کرمانشاه بر اثر اختلاف خانوادگی رخ می دهد که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست می دهد و این اتفاق باعث ایجاد اختلاف بین ۲ طایفه می‌شود.

وی افزود : اختلاف بوجود آمده بین این ۲ طایفه منجر به تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه این شهرستان شد که پس از طی مراحل قانونی، متهم محکوم به قصاص نفس می شود.

فتاحی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه 9سال از این حادثه می گذرد و متهم در این سال ها ضمن ابراز پشیمانی از بزه خود ، در انتظار کابوس اجرای حکم قصاص بوده تا اینکه با درخواست خانواده او از شورای حل اختلاف کرمانشاه و به دستور مقام قضایی پرونده برای حل و فصل و ایجاد صلح و سازش به شعبه 45 شورای حل اختلاف ارجاع که بلافاصله اعضای این شعبه با همکاری ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین بزرگان و خیرین این شهرستان و تشکیل جلسات متعددی با ریش سفیدان ۲ طایفه، زمینه را برای مصالحه بین آنان فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه در جلسه‌ای اولیای دم به حرمت ماه محرم و ارادتی که به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند در قالب پویش به عشق حسین (ع) می بخشم ،موجب رهایی یک محکوم به قصاص شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *