تبعیض و استثمار علیه پناهجویان و مهاجران در آلمان

8:13 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۳۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده حاکی از تبعیض و استثمار علیه پناهجویان و اقلیت‌ها در آلمان است.

خبرگزاری میزان – یک تحقیق نشان می‌دهد که افراد گروه‌های اقلیتی و پناهجو هدف تبعیض و استثمار در آلمان قرار می‌‎گیرند.

این تحقیق که از سوی «العربی الجدید» انجام شده، به تبعیض و استثمار اقلیت‌ها و مهاجران در محل کار پرداخته است.

به دلیل عدم آگاهی قانونی قربانیان خارجی و پناهنده از حقوق خود، علاوه بر دشواری اثبات، و تهدید به اخراج، وضعیت موجود که توسط تحقیقات مستند شده است، در حال تشدید شدن است.

افراد متعلق به اقلیت‌ها و مهاجران روایت‌های بسیاری از تبعیض و نژادپرستی را در آلمان مطرح می‌کنند.

یکی از این مهاجران می‌گوید «متاسفانه در آلمان، نام افراد مهمتر از مدارک آنهاست؛ افراد با نام‌های خارجی کمتر از افراد دیگر برای مصاحبه شغلی فراخوانی می‌شوند، حتی اگر از نظر صلاحیت و تجربه برابر باشند.»

مشاهدات فعالان حقوق بشری با آنچه که گزارش سالانه آژانس فدرال آلمان برای مبارزه با تبعیض در اشتغال (یک نهاد ملی) در سال 2020 نشان می‌دهد، همزمان است.

این نهاد آلمانی حدود 6 هزار و 400 شکایت دریافت کرده است که هر کدام حداقل به یکی از معیارهای تبعیض تعریف شده تحت قانون عمومی این کشور مربوط می‌شود.

از مجموع شکایات دریافتی توسط این آژانس، 33 درصد به دلیل قومیت و 5 درصد به دلیل مذهب بوده و درصد شکایات مربوط به تبعیض ناشی از ناتوانی به 41 درصد افزایش یافته است.

آژانس فدرال آلمان برای مبارزه با تبعیض در گزارش خود تایید می‌کند که تعداد شکایات و درخواست‌ها برای مشاوره در مورد تبعیض نژادی در سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به دو هزار و 100 مورد رسیده است.

یک مهاجر می‎‌گوید که از تبعیض بر اساس منشاء قومی رنج می‌برد، زیرا حقوق و امتیازات کمتری دریافت می‌کند، و این همان چیزی است که برای بسیاری از افراد در آلمان رخ داده است.

این اقدامات تبعیض آمیز که خارجی‌های جویای کار، به ویژه پناهندگان با آن مواجه می‌شوند، تبعات بسیاری را برای آنها در جامعه آلمان به همراه داشته است.

موضوع مهم دیگری که تحقیق جدید به آن پرداخته این است که روندهای حقوقی ضعیفی برای پرداختن به این روند وجود دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *