رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش انتقادات حقوق بشری از ولیعهد عربستان

13:30 - 31 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۹۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی روزهای اخیر و همزمان با گمانه‎‌زنی‌ها درباره سفر ولیعهد سعودی به انگلیس، انتقادهای حقوق بشری از وی به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان – در آستانه مراسم خاکسپاری «الیزابت دوم» برخی رسانه‌ها درباره سفر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به انگلیس و حضور در این مراسم گمانه‌زنی کردند.

در پی این گمانه‌زنی‌ها، فعالان حقوق بشری با تجمع در مقابل سفارت عربستان در لندن، این سفر احتمالی را در بحبوحه خشم بین‌المللی نسبت به نقض لجام گسیخته حقوق بشر در این کشور محکوم کردند.

این تظاهرات، توجه مخالفان خاندان آل سعود و نیز مردم انگلیس از اقشار مختلف اجتماعی را به خود جلب کرد.

شرکت کنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که نتایج جنایات پادشاهی درباره قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به تصویر می‌کشید و پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود؛ «عدالت برای [جمال] خاشقجی».

در برخی دیگر از پلاکاردهایی که معترضان حمل می‌کردند، نوشته شده بود: «قاتلان را تحریم کنید» و «دست از یمن بردار».

در نهایت رسانه‌‎ها گزارش دادند که «محمد بن سلمان» برای شرکت در این مراسم به انگلیس نخواهد رفت و مقامات دیگری از عربستان در این مراسم حضور پیدا می‎‌کنند.

روزنامه «گاردین» در این باره می‎نویسد «دیگر انتظار نمی‌‌رود که محمد بن سلمان در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم حضور داشته باشد؛ تغییر نظر ظاهری حاکم بالفعل عربستان حاکی از آن است که روابط ریاض با غرب پس از قتل جمال خاشقجی به طور کامل بهبود نیافته است.»

گاردین نوشت «حضور عربستان در مراسم تشییع جنازه به دقت زیر نظر گرفته شده است تا نشانه‌ای از گرم شدن روابط دیپلماتیک که کشورهای غربی پس از قتل جمال خاشقجی آن را محدود کردند، مشاهده شود.»

اکنون عدم حضور «محمد بن سلمان» در این مراسم از سوی بسیاری از کارشناسان اینگونه تعبیر شده که روابط میان غرب و عربستان در پی قتل «خاشقجی» هنوز به طور کامل ترمیم نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *