اختر: کی‌روش بازهم با ایران موفق نخواهد شد/ استقلال باید از تعطیلات لیگ بهترین استفاده را ببرد

0:36 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۷۰۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: به خاطر اینکه در جام جهانی کمتر گل بخوریم، کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند.

ادموند اختر در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال در شش هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدای فصل هواداران از استقلال و ساپینتو انتظارات زیادی داشتند، چون سال قبل توانسته بودند با رکوردی دست نیافتی به قهرمانی برسند. از طرفی در ۳ هفته اول مسابقات هماهنگی مناسبی بین بازیکنان ایجاد نشده بود، به دلیل همین عدم کسب نتایج خوب، فشار فراوانی روی بازیکنان و کادرفنی بود، اما به مرور زمان استقلال در مسابقات بعدی نمایش قابل قبولی از خود ارائه کرد.

وی افزود: از دیدار هفته چهارم در مسجدسلیمان استقلال هارمونی خودش را پیدا کرد و نتایج دلخواه را به دست آورد. روند رو به رشد استقلال ادامه پیدا کرد و در هفته ششم هم بازی دیدنی و جذابی را مقابل نساجی به نمایش گذاشت و هم نتیجه خوبی را گرفت.

*تعطیلات برای تمام تیم‌های لیگ برتر است

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه استقلال مقابل تیم‌هایی که تدافعی بازی می‌کنند، مشکل دارد، عنوان کرد: شش دیداری که استقلال در مسابقات لیگ برتر امسال داشته، مقابل تیم‌هایی همچون نفت مسجدسلیمان و پیکان که سیستم دفاعی خیلی خوبی دارند، نتوانست نتیجه دلخواهش را به دست آورد. باید کادرفنی برای کسب پیروزی از پلن B (سرمربی برای اتفاقاتی که در بازی رخ می‌دهد نقشه داشته باشد) استفاده کند.

کارشناس فوتبال در خصوص تعطیلات لیگ برتر تصریح کرد: تعطیلات برای تمام تیم‌های لیگ برتر است، برای برخی از تیم‌های که در 6 هفته نتایج خوبی نگرفته بودند بسیار خوب است تا مشکلات تاکتیکی خودشان را در این وقفه برطرف کنند. امکان دارد این تعطیلات برای تیمی مثل استقلال که روند رو به رشدی داشته، مضر باشد، اما با تدابیر و تفکرات کادرفنی باید به بهترین شکل از این تعطیلات استفاده کنند. همچنین استقلال ملی‌پوشان کمتری در اردوی اتریش دارد و ساپینتو می‌تواند تاکتیک‌های مدنظرش را در این فرصت با نفرات اصلی تیم خود کار کند.

*کی‌روش برای حضور در جام‌جهانی باید به ایران پول‌ هم می‌داد

اختر در مورد بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی‌روش برای حضور مجدد بر روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی باید پول به فدراسیون پرداخت می‌کرد. کی‌روش برای رکوردشکنی سرمربی تیم ملی ایران شد تا برای پنجمین بار در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته باشد. او در فوتبال ایران، کلمبیا و مصر هیچ موفقیتی نداشت و ۲ بار در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت تیم ملی ایران نشست، اما هیچ عنوانی را به دست نیاورد، مطمئناً در این دوره هم هیچ موفقیتی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای اینکه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی از سه تیم قدرتمند انگلیس، آمریکا و ولز کم گل بخورد، کی‌روش را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. اگر کی‌روش تضمین داد که ایران به مرحله بعد جام جهانی صعود خواهد بُرد، 5 میلیون دلار به او پول بدهند.

*80 درصد لیست تیم ملی در جام‌جهانی مشخص است

کارشناس فوتبال درباره فهرست اسامی تیم ملی فوتبال برای حضور در اردوی اتریش گفت: همیشه در بازی‌های تیم ملی اولویت حضور در ترکیب اصلی با لژیونرها بود و کمتر از بازیکنان حاضر در لیگ استفاده می‌شد. در حالی که کی‌روش سرمربی تیم ملی شده است باز هم از لژیونرها بازی خواهد گرفت. از همین حالا هم 80 درصد لیست تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر مشخص است.

اختر در پایان خاطرنشان کرد: کی‌روش از بازیکنان لیگ برتری آنچنان شناخت ندارد و بالطبع فقط بازیکنانی که قبلاً در دوره 8 ساله خودش با آنها کار کرده است را به جام جهانی خواهد برد. تیم‌های بزرگ دنیا از ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه در تیم خود استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که ایران در جام جهانی از نفرات باتجربه‌تر در سه بازی‌اش بهره خواهد برد تا با گل‌های زیادی باخت ندهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *