رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به استان خوزستان سفر کرد

15:19 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۲۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: پیشرفت اقتصادی توام با عدالت مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برنامه هفتم سیاست‌های کلی نظام است و نیروهای مسلح که ضامن امنیت جامعه هستند نقش بسزایی در تحقق این امر دارند.

خبرگزاری میزان - حجت‌ الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروی‌های مسلح خوزستان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح خوزستان در ایام هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند، تصریح کرد: آن دوران خوزستان نه تنها خط مقدم مبارزه با رژیم بعث عراق بلکه پیشران در مبارزه با دشمنان جهانی (کسانی که دنبال خشکیده شدن ریشه انقلاب بودند به ویژه آمریکا و اسرائیل) بود؛ که با داعیه‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری درخت جمهوری اسلامی ایران تنومند و هر روز شاهد افزوده شدن ثمرات آن هستیم.

وی افزود: نیروهای مسلح باید بر خود ببالند که برای حفاظت از انقلاب برگزیده شده‌اند و باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری با ادامه راه امام خمینی (ره) همه طوفان‌ها را چون نسیمی تلقی می کنند؛ هرگز خم به ابرو نیاورند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور اظهار کرد: امروزه در منطقه آشوب‌زده غرب آسیا با تحمیل درگیری‌های دشمن و در رأس آن‌ها اسرائیل و آمریکا ایران امنیتی بی مثال دارد که دلیل آن را عنایت خاص امام زمان (عج) به پیروان خود و دعاهای مقام معظم رهبری مد ظله العالی می‌دانیم؛ امنیت ایران را مرهون نیروهای مسلح و امنیتی هستیم که نه تنها در کشور بلکه هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر جنگیدند تا آرمان‌های شهدا به خصوص ۲۰ هزار شهید خوزستان و همچنین امنیت ناموس ایران به خطر نیفتد.

بیشتربخوانید

پل شهید جهان‌آرا تا بهسازی کامل با دستور دادستان خرمشهر بسته شد

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص برنامه هفتم توسعه، گفت: ایشان اساسی‌ترین سیاست در طلیعه برنامه هفتم توسعه را اولویت داشتن پیشرفت اقتصادی، توأم با عدالت دانستند؛ اقتصاد مقاومتی و تولید ملی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که اگر به درستی نسبت به آن عمل می‌شد، وضعیتی به مراتب بهتر از این برای مقابله با تحریم‌ها و جایگاه بهتری از نظر اقتصادی داشتیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین پورخاقان تصریح کرد: نیروهای مسلح باید زمینه‌ساز تحقق اهداف اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری مدظله العالی باشند چون امنیت جامعه در سایه‌سار فعالیت آن‌ها محقق می‌شود؛ آرامش هرگونه فعالیت در کشور اعم از تجارت، بازرگانی، کشاورزی و تدریس مرهون وجود امنیت است، بنابراین باید سلامت نیروهای مسلح را حفظ کنیم.

وی بزرگترین رسالت این سازمان را حفظ سلامت نیروهای مسلح دانست و گفت: پیشگیری یکی از اصول اساسی فعالیت در این سازمان است که همواره برای تحقق آن برنامه‌های آموزشی متعددی را اجرا کرده‌ایم؛ اگر امروزه نیروهای مسلح نسبت به سراسر دنیا کمترین جرم را دارند، مرهون تلاش فرماندهان، روحانیت نمایندگی‌های ولی‌فقیه و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح هستیم که خویشتنداری، عزت نفس و تواضع را به نیروهای مسلح آموزش می‌دهند.

شایان ذکر است در این مراسم یوسف مسیبی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خوزستان معرفی و از زحمات علی افتخاری، رئیس سابق سازمان قضایی استان قدردانی شد. گفتنی است علی افتخاری به عنوان سرپرست سازمان قضایی استان تهران معرفی شده است.

دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده شهدا

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور و هیئت همراه با خانواده معزز شهیدان محمد و یعقوب کریمیان در استان خوزستان دیدار کرد.

شایان ذکر است پاسداران وظیفه یعقوب و محمد کریمیان از شهدای جنگ تحمیلی که در شرق دجله در عملیات بدر و در جزیره مجنون در سالهای ۶۳ و ۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در ادامه این سفر، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و هیأت همراه با حضور در گلزار شهدای شهرستان اهواز به شهدای استان خوزستان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *