گاردین: اتحادیه اروپا از اعمال محدودیت قیمت بر گاز روسیه عقب‌نشینی می‌کند

14:25 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۱۴۵
بر اساس یک سند فاش شده، اتحادیه اروپا از اعمال محدودیت قیمت بر گاز روسیه عقب‌نشینی خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک سند فاش شده، اتحادیه اروپا از اعمال محدودیت قیمت بر گاز روسیه عقب‌نشینی خواهد کرد، اما مالیات‌ها بر سود «مازاد» شرکت‌های انرژی را ادامه می‌دهد.

به گزارش «گاردین»، پیش‌نویس مقررات مربوط به «ابزار اضطراری برق» شامل سقف قیمتی برای گاز روسیه و یا گاز وارداتی نیست، زیرا کشورهای عضو نتوانستند در مورد محدودیت‌ها در هفته گذشته به توافق برسند.

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا مالیات‌هایی بر سود بالای شرکت‌های سوخت فسیلی وضع و سقف جداگانه‌ای بر درآمد تولیدکنندگان برق اعمال کند.

انتظار می‌رود که «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا طرح اروپا برای مقابله با افزایش قیمت برق را هنگام سخنرانی سالانه این اتحادیه در روز چهارشنبه منتشر کند.

متن نهایی هنوز ممکن است تغییر کند، اما پیش‌نویس، تردید کمیسیون را در مورد جلب حمایت کافی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای گزینه ترجیحی خود به منظور محدود کردن گاز روسیه آشکار می‌کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مقادیر زیادی گاز از روسیه وارد می‌کنند، از جمله مجارستان، اسلواکی و اتریش، مخالف اعمال محدودیت بر گاز روسیه هستند، چرا که می‌ترسند کرملین به طور کامل صادرات گاز را متوقف و کشورهایشان را وارد رکود کند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پیش از این تهدید کرده بود که در صورت موافقت با چنین طرحی، صادرات انرژی به اروپا را متوقف خواهد کرد.

حدود 12 کشور، از جمله فرانسه و لهستان مایل هستند تا سقف قیمتی بر تمام گازهای وارداتی اعمال کنند که به نظر آنها راه بهتری برای مهار افزایش قیمت‎هاست.

کمیسیون اروپا نسبت به این ایده مشتاق نیست، چرا که بیم آن را دارد اتحادیه اروپا در برابر کشورهایی که آماده پرداخت هزینه بیشتر در بازار رقابتی گاز طبیعی مایع هستند، ضرر کند.

هلند و دانمارک درباره هرگونه سقف قیمتی محتاط هستند، در حالی که آلمان نگران است که سقف قیمت گاز روسیه باعث تفرقه در این قاره شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *