صدور سند مالکیت جزایر سه‌‌گانه به نام دولت؛ اقدام عملی دستگاه قضا برای تحقق برنامه هفتم توسعه

13:44 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۲۸۲۱
صدور سند مالکیت جزایر سه‌‌گانه به نام دولت؛ اقدام عملی دستگاه قضا برای تحقق بند 26 سیاست‌های کلی برنامه هفتم(اجرای ۱۰۰ درصدی حد نگار) است.

خبرگزاری میزان – روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از فعالیت فشرده اعضاء و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاستها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجرای سیاستها تأکید کردند.

سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم را ابلاغ کردند

بند 26 از فصل هفتم سیاست‌های کلی برنامه هفتم تأکید رهبر معظم انقلاب به اجرای ۱۰۰ درصدی حد نگار نکته‌ای است که در قوه قضاییه مورد پیگیری جدی بوده و هست.

حدنگار (كاداستر) در واقع فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمين است كه مشخصه‌های زمين مانند اندازه، كاربری، مشخصات رُقومی، ثبتی و حقوقی به نقشه بزرگ مقياس اضافه شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 8 شهریور سال در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفته بود: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کل کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند که تاکنون ۱۳۲ میلیون هکتار معادل ۹۶ درصد از اراضی ملی صاحب اسناد حدنگاری و کاداستری شدند.

بابایی همچنین از حدنگاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از مساحت ۱۸ میلیون هکتاری اراضی کشاورزی در کشور در سال جاری خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه نیز امروز در یک نشست خبری گفت: دستگاه قضایی اقدامات مؤثر و قاطعی در جهت تثبیت مالکیت رسمی جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی انجام داده است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای این سه جزیره به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند رسمی مالکیت صادر کرده است.

صدور سند مالکیت جزایر سه‌‌گانه به نام دولت؛ اقدام عملی دستگاه قضا برای تحقق برنامه هفتم توسعه و گام مهم برای تحقق بند 26 سیاست‌های کلی برنامه هفتم(اجرای ۱۰۰ درصدی حد نگار) و کوتاه کردن دست اجنبی از خاک ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

جزییات و تصاویر صدور سند رسمی جزیره‌های تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران

گزارش: فاطمه خسرونژاد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *